Premijer Aleksandar Vučić, prilikom obilaska Kragujevca sredinom februara, na Sretenje, u okviru priče o podršci Vlade Fijat Krajsler automobili Srbija, najavio je da će gradnja auto-puta od centra Šumadije prema Koridoru 10 koji je, što je obaveza države iz ugovora sa italijanskom kompanijom, biti nastavljeni u martu.

P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }Mart je na izmaku, a na gradilištu, odnosno neizgrađenom delu budućeg auto-puta, ili puta prvog reda sa četiri kolovozne trake, od Kragujevca do Koridora 10, i dalje nema žive duše. Tako je već gotovo pune tri godine, od sredine 2013, kad je izgradnja te saobraćajnice zaustavljena u potpunosti.

U međuvremenu je bilo i inicijativa nekih državnih funkcionera da se pojedine deonice tog puta, zbog nedostatka svih potrebnih dozvola, proglase za „divlju gradnju“ i počnu da ruše.

Od sredine 2013. do ovogodišnjeg Sretenja nastavak gradnje auto-puta, na području opštine Batočina, najpre je najavljivao v.d. ministra privrede Igor Mirović, koji je uoči prethodnih parlamentarnih izbora, obećao da će kompletan put biti gotov do kraja 2015. I ministarka za građevinarstvo, infrastrukturu i saobraćaj Zorana Mihajlović je gradskim čelnicima, prema njihovim tvrdnjama, obećavala da će radovi biti nastavljeni tokom 2015, te da će se graditi i obilaznice (južna i severna) oko Kragujevca, što je, takođe, ugovorna obaveza države prema Fijatu. Nastavak gradnje pre mesec i po dana, najavio je i premijer Vučić.

Od svih tih najava i obećanja, barem do sada, nije bilo ništa, a dodatna nevolja je što i oko deset kilometara izgrađenih deonica na tom putnom pravcu, na teritoriji Batočine, koje, iz nepoznatih razloga, nisu puštene u saobraćaj, već treću godinu zaredom zarastaju u korov. Reč je o deonicama od skretanja za Badnjevac do ulaska u Batočinu, čija je gradnja najvećim delom okončana još 2012. Naš list, međutim, nezvanično saznaje da će uskoro, tokom narednog meseca, neposredno uoči republičkih i lokalnih izbora, u saobraćaj da bude pušteno nekih sedam kilometara dela tog auto- puta. Izvan funkcije će i dalje ostati, gotovo završena deonica od oko tri kilometra preko Nikšićkog brda, gde još oko 200 metara trase, zbog klizišta i nerešenih imovinsko-pravnih odnosa, još uvek čeka završne radove.

Kako naš list nezvanično saznaje, Ministarstvo za građevinarstvo, infrastrukturu i saobraćaj i JP Putevi Srbije nedavno su od kragujevačkog Preduzeća za izgradnju grada, koje je bilo uključeno u gradnju auto-puta prema Koridoru 10, preuzeli svu dokumentaciju vezanu za izgradnju tog putnog pravca. To bi, najverovatnije, trebalo da znači da je država, u skladu sa Vučićevim obećanjem, makar i sa određenom „zadrškom“, napokon rešila da završi auto-put od Kragujevca do koridora 10, čija gradnja je, izgradnjom deonice sa dve kolovozne trake, počela još 1980. godine. Ukoliko je tako, ostaje da se završi onih nekoliko stotina metara puta preko Nikšićkog brda i deonicu kroz Batočinu, u dužini od oko pet kilometara, kao i barem jednu od dve obilaznice oko Kragujevca, severnu ili južnu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari