Gradonačelnik Niša Miloš Simonović najavio je da će grad ove godine iz gradskog budžeta izdvojiti oko 1,5 miliona evra za subvencioniranje letova crnogorske aviokompanije Montenegro erlajns i italijanskog niskobudžetnog prevoznika Vind džet. On procenjuje da će međunarodni aerodrom Konstantin Veliki na taj način postati konkurentna vazdušna luka u regionu, nakon što se godinama urušavao zbog ignorantskog stava države i nacionalnog avioprevoznika Jat ervejza.

– Grad je odlučio da preuzme finasijsku odgovornost i rizik za razvoj avio saobraćaja iz Niša. Kroz ovu vrstu subvencija garantujemo tim kompanijama da će njihovi letovi biti popunjeni. Za svaki let Montenegro erlajnsa i Vind džeta grad garantuje 40, odnosno 100 putnika, tako da plaća određeni broj karata do tog garantovanog broja putnika u avionu. Ova vrsta subvencije važiće samo za te dve kompanije, koje su nakon prošlogodišnje ratifikacije sporazuma Otvoreno nebo, prve izrazile interesovanje za letove iz Niša. Subvencioniranje bi trebalo da traje do 2012. godine, kada bi, po našim procenama, niški aerodrom trebalo da ima 100.000 putnika godišnje i postane samoodrživ – kaže gradonačelnik Niša Miloš Simonović za Danas.

On navodi da ovakva odluka nije nesvakidašnja jer „regionalne i lokalne aerodrome svuda u svetu subvencionišu ili finansijski pomažu države, regioni ili lokalne samouprave“. Grad Niš nije radio studiju o parametrima i efektima ovakve subvencije, ali je „prepisao“ slična iskustva više aerodroma u Velikoj Britaniji, Italiji i Slovačkoj. Opredelio se za direktno finansiranje aviosaobraćaja, a ne samog aerodroma, zbog toga što je prošle godine broj putnika dvostruko smanjen uprkos tome što je iz gradskog budžeta izdvojeno skoro milion evra za funkcionisanje vazdušne luke. Jedan od glavnih razloga za prošlogodišnji pad broja putnika na samo 20.000 je ukidanje letova Jat ervejza za Cirih.

– Godinama unazad politika Jat ervejza bila je u potpunosti okrenuta protiv razvoja niškog aerodroma. On, na žalost, nije imao ni podršku države. Umesto normalnog odnosa, polemisalo se da li je Srbiji potreban još jedan civilni aerodrom. Poslovanje niškog aerodroma, čije je renoviranje finansirala i Vlada Norveške, išlo je nizbrdo. „Rezultat“ je bio da ni jedna od tridesetak evropskih avio kompanija, kojima je aerodrom više puta uputio pozive, nije bila zainteresovana da leti iz Niša. Zato grad mora sam da promeni takvo stanje. Niški aerodrom mora da postane ozbiljna komparativna prednost i razvojna šansa ne samo Niša, već cele jugoistočne i centralne Srbije – kaže Simonović.

Naš sagovornik precizira da je 80 odsto dijaspore iz centralne Srbije, od čega je „ogromna većina“ iz istočnih delova zemlje, tako da je prirodno da dolaze letom do Niša. On veruje da je kroz subvencioniranje stanih avio kompanija „niški aerodrom postao itekako konkurentan beogradskom“. Oni koji gravitiraju Nišu „stići će brže do evropskih destinacija uprkos presedanjima u Podgorici“. Osim popularnih cena, grad i niški aerodrom planiraju da putnicima ponude bolji prilaz, parking i novi restoran, kao i autobuski prevoz do određenih destinacija u Srbiji i okolnim zemljama.

Direktor crnogorske avio kompanije Montenegro erlajns Zoran Đurišić izjavio je nedavno da u najskorije vreme očekuje odgovor od Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije na zahtev tog avio prevoznika o formiranju kompanije u Nišu pod nazivom Master ervejz. On je kazao da se već krajem maja može očekivati prvi direktni let Master ervejza iz Niša ka više evropskih destinacija. Master ervejz bi trebalo da bude druga registrovana avio kompanija u Srbiji, sa istim pravima i obavezama kao nacionalni Jat ervejz.

 

Cene

Sa aerodroma Konstantin Veliki putnici mogu leteti sa Montenegro erlajnsom do sedam evropskih metropola, šest dana u sedmici. Povratne karte sa svim uračunatim taksama od Niša preko Podgorice do Beča, Rima, Londona, Moskve, Frankfurta i Ciriha stajaće od 195 do 199 evra, a do Pariza- 229 evra. Povratna karta do Podgorice, u koju se iz Niša stiže za pola časa, košta 94 evra. Italijanskim Vind džetom se može stići u Forli kod Bolonje jednom sedmično. Povratna karta košta od 16 do 59 evra, bez aerodromskih taksi, koje ukupno iznose 29,6 evra. Vind džet je nedavno zatražio saglasnost od Direktorata za civilno vazduhoplovstvo za otvaranje još dve linije iz Niša ka gradovima EU.

Beogradski aerodrom ustupio opremu

Beogradski aerodrom „Nikola Tesla“ ustupio je niškom aerodromu „Konstantin Veliki“ opremu vrednu oko 200.000 evra u okviru saradnje dve vazdušne luke, saopšteno je juče na konferenciji za novinare. Direktor beogradskog aerodroma Velimir Radosavljević i direktor niškog aerodroma Dragan Bugarinović potpisali su Protokol o saradnji, a ustupljena oprema je, kako je rečeno, samo prva faza te saradnje. Tanjug

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari