Politički pokret Dveri zasigurno su najuspešnija stranka, po prvi put prisutna na tekućim izborima za sve nivoe vlasti, a bez sumnje jedina sa realnom šansom da pređe cenzus i uđe u skupštinu. Ovako dobar učinak u predizbornoj kampanji, bez obzira na marginalnu medijsku podršku, može se, uz realne političke faktore, svakako pripisati i dobro koncipiranom, konsekventno sprovedenom brendingu.


Najupečatljiviji je, definitivno, dizajn logotipa, direktno usmeren na porodične vrednosti za koje se ovaj pokret zalaže. Njihovo srce sa dve elipse u vizuelnoj percepciji posmatrača prerasta u lik majke sa bebom i izaziva momentalno prizivanje lika Bogorodice sa malim Hristom. Krajnje jednostavan, upečatljiv, estetski dopadljiv, nabijen simbolikom, sa značajnom emotivnom težinom i jasnom asocijacijom na osnovnu liniju komunikacije – ovaj logotip predstavlja nesvakidašnje uspešan i sadržinski zaokružen primer zaštitnog znaka.

Dobre kontraste ovom nežnom logotipu donose debela horizontalna crta između vertikalno poređanih reči „dveri“ i „pokret“, korišćenje velikih slova bez Šerifa i upotreba fonta u formi šablona (stensila) prilikom ispisa osnovnog slogana stranke.

Sam naziv „Dveri srpske“ vodi poreklo od časopisa iz koga je pokret nastao, ali ukazuje i na traženje izlaza iz trenutne političke situacije, kao i na inklinaciju ka tradicionalnom vrednosnom zaleđu. Velika nacionalistička težina ovog naziva, kao i određena religiozna pozadina – uključujući pritom, naravno, i simboliku pomenutog logotipa – izazvaće, međutim, odbojnost ateistički opredeljenog naroda, naviklog na skoro obaveznu kratkovidost i rizičnu destruktivnost rodoljubive retorike u srpskom političkom miljeu.

Iz tog razloga, verovatno, Dveri u svojim propagandnim video materijalima naginju upotrebi prilično avangardne urbane estetike. Poruke su pritom prenesene na konkretan, jezgrovit i razumljiv način, bez nejasne metaforike i neopipljive simbolike kojom se kod nas često služe i mlađi političari liberalnih opredeljenja.

Slogan stranke decidirano ukazuje na drastično smanjenje populacije, nedovoljno potencirano u našem medijskom prostoru. Ovaj fakat bi, po svemu sudeći, trebalo da bude osnova političkog delovanja svake rodoljubive snage. Čini se, međutim, da većina ovdašnjih političara ide uz dlaku globalnim elitama, zainteresovanim za neprincipijelno zaustavljanje daljeg porasta svetskog stanovništva.

Sve u svemu, kampanja Dveri je očigledno uspela. Ostaje samo da se uverimo u njihovu političku operativnost.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari