Analitičari sve traženije zanimanje u srpskim kompanijama 1

„Funkcija kontrolinga nastala je iz nekadašnje funkcije plana i analize u firmama. Sada, moderno govorimo o kontroleru kao o savetniku menadžmenta. Po meni, njegova najvažnija svrha je da iz gomile podataka izvuče ono najbitnije i najrelevantnije i da to na plastičan način predstavi menadžmentu, kako bi to olakšalo donošenje odluka“, izjavio je Dragan Vještica, jedan od govornika na Četvrtom kongresu kontrolera održanom u hotelu „Kraun plaza“, u organizaciji Međunarodnog udruženja kontrolera (ICV).

                       

Na kongresu je učestvovalo oko 400 direktora i eksperata iz oblasti finansija i menadžmenta najvećih privatnih, državnih i internacionalnih kompanija koje posluju u Srbiji, što ovaj skup čini najvećim iz oblasti kontrolinga u ovom delu Evrope, kao i jednim od najvećih poslovnih skupova u zemlji ove godine.

Kontroling kao nov način analize poslovanja i velike kompanije u Srbiji počele su da koriste od 2011. godine, pa je i u našoj zemlji počelo da se stvara jezgro ljudi koji nose titulu kontrolera, osobe od čijih procena i analiza često zavisi budućnost čitavih projekata, proizvoda, otvaranje ili zatvaranje radnih mesta, izjavio je Bojan Šćepanović, predsednik Međunarodnog udruženja kontrolera. Kako se čulo na skupu, upravljanje podacima relevantnim za poslovne odluke zahteva posebno znanje, pa su danas iskusni kontroleri jedno od najtraženijih zanimanja u srpskim kompanijama. To su obično stručnjaci sa titulom diplomiranih ekonomista, njihova prosečna starost je 35 godina a u čak 66 odsto slučajeva su žene.

Na brojnim predavanjima i panelima učesnici kongresa mogli su da čuju o značaju ove funkcije u kompanijama, usavrše svoja znanja i steknu kontakte značajne za njihovo dalje poslovanje.

Zoran Daljević, jedan od predavača na jučerašnjem kongresu, podseća za Danas da je pojam „kontroling“ i „kontroler“ prvi put pomenut u drugoj polovini dvadesetog veka, a već 1981. godine u Nemačkoj je formirano prvo udruženje kontrolera. On ističe i da je ta filozofija ostvarivanja ciljeva jedan od osnova superiornosti nemačkih kompanija.

U današnje vreme brzog napretka tehnologije i hitrih promena na tržištu, prikupljanje i analiza podataka je od izuzetnog značaja za kompanije koje u žestokoj tržišnoj utakmici žele da ostanu konkurentne. Kontroling se ne koncentriše isključivo na finansije. On prati proces proizvodnje, prodaje, kretanje kupovne moći građana, analizira marketing i na osnovu prikupljenih podataka pravi plan kretanja preduzeća na tržištu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari