Kada se poslovanje menja, ili razvija kontinuirano i polako, i kada sve promene nisu vidljive u spoljnom svetu, to ne možemo nazvati transformacijom. Ali kada kompanije prolaze kroz procese, koji uključuju radikalne promene i restrukturiranje uzrokovano spoljašnjim faktorima, kao i nove načine razmišljanja i rada, usvajanje inovacija, promene u poslovnim procesima i modelima i veću upotrebu novih tehnologija – što dovodi do boljeg korisničkog iskustva za zaposlene, klijente, dobavljače, partnere i vlasnike, onda je reč o transformaciji.

Finansijska industrija prolazi kroz dramatične promene, koje su posledica promene ponašanja potrošača, povećanja broja distributivnih kanala i digitalizacije poslovanja i celokupnog društva. Iako su neka tržišta veoma napredna u digitalnim oblastima, kada je reč o kontaktu sa klijentima, nudeći usluge poput mobilnog bankarstva, generalno i dalje postoji veliki zaostatak. Aplikacije fokusirane na korisnike ne funkcionišu ukoliko nisu povezane i integrisane sa internim procesima, resursima i podacima. Zahvaljujući tehnologiji obezbeđeni su novi načini saradnje i komunikacije, kao i uključivanje digitalnih inovacija u sve kontakte sa klijentima i sve procese, koje mogu da pomognu u transformaciji iskustva korisnika i poboljšanju efikasnosti i efektivnosti procesa. Smanjenje troškova i povećanje prodaje, naravno, ostaju glavni pokretači.

Obezbeđujući nove načine saradnje i komunikacije, što neminovno vodi do novih iskustava, digitalna tehnologija je u potpunosti transformisala korisnike i njihovo ponašanje. S druge strane, još uvek nije transformisala bankarstvo na način na koji je transformisala neke druge sektore. Zato je ovo poslednji trenutak za banke da „uskoče u ovaj brzi digitalni voz i susretnu se sa ostalim putnicima u njemu“. Bankarstvo nije više fokusirano na kanale, već na korisnike i njihove potrebe, koje se moraju prepoznati i na koje treba blagovremeno odgovoriti, u vidu novih i inovativnih digitalnih rešenja. Govori se da je korisnik kralj. Digitalna transformacija nije hir, već potreba i preduslov za uspeh kompanije u savremenom digitalnom, društvenom i mobilnom svetu. Investiranje u promene kako bi se održao korak sa očekivanjima vezanim za poboljšanje iskustva korisnika je imperativ – prilagoditi se i usvojiti ili umreti!

Autor je marketing menadžer Asseco SEE

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari