Za jedan sat 1.300 prekršaja na glavnoj raskrsnici 1

Prema istraživanjima i idejama Radija Boom 93 iz Požarevca, od kazni za prestupe u saobraćaju, mogla da se obezbede značajna sredstva od kojih bi, primerice, za samo nekoliko dana, mogao da se „namakne“ novac za čak dva vrtića koji, inače, nedostaju gradu.

P { margin-bottom: 0.21cm; }

Naime, učenici Politehničke škole iz Požarevca nedavno su vozačima i pešacima na glavnoj gradskoj raskrsnici brojali saobraćajne prekršaje. U toku samo jednog sata bilo ih je skoro 1.300, a za njih bi mogle da budu naplaćene višemilionske kazne.

Požarevački vozači i pešaci su u danu ispitivanja, za samo sat vremena na jednom mestu napravili ukupno 1.291 saobraćajni prekršaj. Dve trećine načinjenih saobraćajnih prestupa, učinili su vozači, ostatak pešaci.

Za načinjene prekršaje se visina kazni kreće u rasponu između 7,6 i 11,1 milion dinara, pod uslovom da su svi registrovani prekršaji i sankcionisani. Primera radi, vrtić „Duško Radović“ je koštao nešto više od 90 miliona dinara. Požarevljani bi teoretski za svega nekoliko dana samo kroz kazne mogli da izgrade dva nova vrtića koja su gradu neophodna.

Najviše „prestupnika“ nije koristilo pojas, propust koji su učenici zapazili čak i kod nekolicine uniformisanih lica. Čak 495 vozača i suvozača je za sat vremena prošlo kroz glavnu raskrsnicu, a da nije bilo vezano. Paralelno sa tim, 245 pešaka je prelazilo ulicu dok je na semaforu bilo crveno svetlo. Za sat vremena bi 163 vozača sa neosvetljenim vozilima platili oko pola miliona dinara, a oni koji su pričali mobilnim telefonom u vožnji još oko 350.000. Mobilne telefone su prilikom prelaska ulice koristili i pešaci.

Bilo je i čak 89 vozača koji su prošli kroz crveno ili žuto svetlo u situacijama kada su imali mogućnost da stanu, a ubrzali su. Oni bi bili kažnjeni sa tri miliona dinara u najgorem slučaju. Zabeleženo je još i mnogo slučajeva uskraćivanja prava prvenstva prolaza pešacima, ali i među samim vozačima.

Izveštaj ukazuje i na nekoliko varijanti kako bi problem saobraćajne nekulture u samom centru grada mogao da se prevaziđe. Jedna od njih je češće prisustvo saobraćajaca na glavnoj gradskoj raskrsnici, ali i na drugim sličnim mestima. Skriveni video nadzor je takođe jedna od opcija, koji bi automatski mogao da registruje kršenje Zakona o bezbednosti saobraćaja.

Kazne bi u tom smislu bile samo kratkoročno rešenje, a bolje obučavanje vozača i strah od stalnog nadzora bi eventualno mogli da dovedu do boljeg poštovanja saobraćajnih propisa. Dok se to ne dogodi, Požarevljani će, makar u teoriji, moći da nedeljno kroz neplaćene kazne grade nove vrtiće, opremaju bolnička odeljenja, izdvajaju za kulturu, sport, socijalu“

„Okidači“ za teške posledice

Cilj ovog istraživanja je prema izveštaju Politehničke škole bio da se vidi na kom je nivou svest o bezbednosti i poštovanju propisa kod požarevačkih vozača. Veliki broj mogućih kazni za kratko vreme ukazuje na to da je svest na nezavidnom nivou. Kako se u spomenutom izveštaju navodi, glavni problem nije izražen u novcu i novčanim kaznama, već u činjenici da svaki od navedenih prekršaja može biti potencijalni okidač za lakše, teže telesne povrede i na kraju, smrt.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari