Facebook planira uvođenje samostalne kamera aplikacije s kojom će ponovo zainteresovati korisnike. Na taj način moći će da se deli više originalnog sadržaja, poručuju iz Facebooka. Aplikacija koja je još uvek u ranoj fazi razvoja, navodno će podržavati live streaming kao i fotografije i video.

P { margin-bottom: 0.21cm; }Iz kompanije se nadaju da će razvoj aplikacije podstaći pasivne korisnike koji sve manje govore o svom životu putem Facebooka. Prema izveštaju web stranice za tehnologiju i vesti, do sredine 2015. godine originalno deljenje ličnih stvari na Facebooku je opalo za 21 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Trend je posebno izražen među korisnicima mlađim od 30 godina. Facebook sada svakodnevno korisnike podseća na praznike i značajne datume. Takođe je pokrenuta opcija „Na današnji dan“. Facebook je nedavno uveo i opciju „Facebook Live“, koju su prethodno mogli da koriste samo pojedinci.

„Facebook Live je kao da imate televizijsku kameru u svom džepu. Svako sa mobilnim telefonom sada ima mogućnost da emituje sadržaj bilo gde u svetu. Kada komunicirate putem opcije Live, osećate se povezanim na ličnom nivou. Ovo je veliki napredak u našoj komunikaciji i stvoriće nove prilike za zbližavanje ljudi“, napisao je svojevremeno Mark Zakerberg.

Snapshot izazov


Facebook definitivno i dalje vlada internetom. Međutim, „intimno deljenje“ se sve više smanjuje na društvenoj mreži, navodi izveštaj Bloogmberga od prošle nedelje. Facebook korisnici su sad postali manje skloni da dele lična ažuriranja o njihovim životima jer postaju online prijatelji sa sve više ljudi. U međuvremenu ljudi takav tip sadržaja dele na platformama kao što su Snapchat i Instagram.

Snapchat aplikacija ima snažan rast kod dve najvažnije populacije. Jedna je kod ljudi između 18 i 24 godine dok je druga kod ljudi između 25 i 34 godine. Aplikacija nije ni blizu da pretekne Facebook u pogledu ukupne popularnosti, ali je možda upravo tu i ključ. Snapchat omogućava da postavite mali video javno ako želite, ali isto tako i da ga pošaljete pojedinim prijateljima. U potpunosti kontrolišete vaše fotografije kroz svaki korak u procesu, a takođe nema ni komplikovanih kontrola privatnosti.

Ukoliko pitate mlade ljude, reći će da je Snapchat interesantniji a kao razlog se navodi to što Facebook uključuje i ljude koji u stvari i nisu prijatelji ili članovi porodice. Takođe je značajno što se na Snapchatu može videti ko posmatra vaše stvari.

I novac je čak u igri


Kako bi zaustavio trend opadanja, Facebook razmišlja o nekoliko različitih načina na koje korisnici mogu da zarađuju putem njegove platforme, a koji uključuju brendirani sadržaj, reklame i slično. Među drugima mogućnostima zarade je dugme „call to action“, kojim će korisnici iskazati svoje interesovanje i pozvati svoje pratioce da daju donacije i slično.

„Još uvek je veoma rano, ali smo odlučni da napravimo održive, dugoročne modele monetizacije za naše partnere“, izjavio je neimenovani predstavnik Facebooka pre nekoliko dana. Analitičari se, međutim slažu da bi ovo mogao biti veliki korak za Facebook, jer korisnici postavljaju celokupan sadržaj, a kompanija zadržava sav novac. Ako u budućnosti bude delila deo ogromnog bogatstva sa korisnicima, može da se očekuje povećanje broja korisnika i vremena koje provode na društvenoj mreži.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari