Plaćanje mobilnim telefonima: Budućnost je već počela 1

Komunikacija. Zabava. Budilnik. Neosporno je da svaki aspekat naših života danas u manjoj ili većoj meri uključuje mobilni telefon, taj zaista multifunkcionalan uređaj. Stoga nije iznenađujuća činjenica da se svet moderne trgovine, zajedno sa finansijskim institucijama, okreće mobilnoj platformi kao primarnom kanalu prema krajnjim klijentima. Uz već poznate funkcije mobilne platforme u trgovini, kao što su razne loyalty aplikacije i istraživanje željenog proizvoda, ono što definitivno možemo prepoznati kao sledeći korak je plaćanje.


Na globalnom nivou užurbano se stvaraju preduslovi za ovakav način korišćenja mobilnih telefona. Najbitniju ulogu u tome igra činjenica da se danas plaćanje korišćenjem mobilnih uređaja oslanja zapravo na već postojeću proverenu tehnologiju prihvatanja beskontaktnih kartica, koje postaju sve zastupljenije i na našem tržištu, a sama tehnologija koja omogućava njihovo prihvatanje postaje de facto standard. Tome svakako ide u prilog da velike kartične kuće, koje na globalnom nivou definišu standarde za prihvatanje platnih kartica, svojim partnerima, odnosno bankama, izdavaocima i prihvatiocima kartica, kroz svoje regulative nalažu da u određenom periodu moraju omogućiti prihvatanje beskontaktnih kartica na svojim POS uređajima. Tako je i Hrvatska, kao članica Evropske unije, pod regulativom koja nalaže da svaki novoinstalirani POS na području EU od 2016. godine mora omogućavati prihvatanje beskontaktne kartice, a od 2020. godine svaki terminal na području EU mora imati navedenu mogućnost. Dakle, korisnička infrastruktura je spremna.

S druge strane, broj izdatih beskontaktnih kartica u stalno raste, pa je tako u 2014. na globalnom nivou zabeležen porast od preko 35 odsto u broju izdatih kartica sa opcijom beskontaktnog plaćanja sa ukupno izdatih više od 600 miliona novih kartica u samo jednoj godini. Ali šta to sve zapravo znači za današnjeg trgovca?

Najpre moramo biti svesni činjenice da je danas pametni telefon bez sumnje najmoćnija tačka interakcije s krajnjim korisnikom, za bilo kojeg pružaoca bilo kakve usluge. Današnji prosečan kupac će posegnuti za svojim uređajem barem jednom dnevno, kako bi proverio određeni proizvod, pogledao recenzije, cenu, karakteristike, ili jednostavno locirao prodajno mesto gde može dobiti željeni proizvod ili uslugu. Ako na sve to dodamo mogućnosti promocije kroz razne loyalty aplikacije, SMS i sl, jasno je da kroz dodavanje platne opcije pametni telefon postaje najbitniji kanal između trgovca i klijenta.

A za samog kupca deo iskustva kupovanja koji nosi najmanje zadovoljstva je upravo – plaćanje. Ukoliko se to iskustvo plaćanja pojednostavi i učini atraktivnim, kao što je to slučaj s mobilnim plaćanjem, onda i celokupno iskustvo kupovanja postaje bolje i, na kraju, pozitivnije, kako za klijenta, tako i za samog trgovca. Vratimo se na sve one pojmove koje vežemo uz pametni telefon: Komunikacija. Zabava. Budilnik. Jeste li spremni dodati i Plaćanje na taj popis? Jer svet oko vas svakako jeste.

Autor je Pre Sales Manager / BU Payment Asseco South Eastern Europe

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari