Promotivne cene aranžmana kao mamac 1Foto: andre schaer/ freeimages

Rezervisanje hotela i avionskih karata preko sajtova postalo je uobičajena praksa. S druge strane, sve je više problema sa kojima se građani susreću kada je reč o informacijama u vezi sa turističkim uslugama ponuđenim posredstvom interneta.

 Istraživanje Evropske komisije i nadležnih institucija članica EU pokazalo je da na dve trećine, od više od 300 analiziranih sajtova, informacije o cenama nisu bile sasvim pouzdane. Prema rezultatima istraživanja koje su u oktobru prošle godine realizovali Evropska komisija i nacionalna tela zadužena za zaštitu potrošača, čak 235 od 352 analizirana sajta nisu nudili pouzdane i precizne informacije.

Najčešće se događalo da je cena nadograđivana, raznim taksama, u kasnijim fazama rezervisanja aranžmana, a da korisnik nije obavešten o tome, ili da za navedenu promotivnu cenu usluga nije bila dostupna. Od vlasnika tih sajtova zatraženo je da usklade praksu sa propisima EU o zaštiti potrošača kojim se zahteva da „cene budu transparentne“, kao i da informacije o ponudi budu precizno utvrđene već na samom početku procedure rezervisanja, saopštila je EK.

Provere sajtova, sprovedene u više članica EU, pokazale su da u 32,1 odsto slučajeva prva prikazana cena nije važila i prilikom rezervacije. Osim toga, na 30,1 odsto sajtova nisu mogle da se pronađu informacije o krajnjoj ceni aranžmana sa uračunatim taksama, kao i načinu na koji je obračunata. Petina, odnosno 20,7 odsto sajtova, nudila je specijalne cene po kojima nije bilo moguće rezervisati uslugu. Četvrtina, ili 25,9 odsto sajtova, stvarala je lažni utisak da su u ponudi „ostala samo još dva aranžmana“ (ili „samo danas na raspolaganju“), a da pritom nisu naveli da se ta konstatacija odnosi samo na te sajtove. Samo 22,7 odsto sajtova objavljivali su delimične informacije o programu koji se koristi za poređenje ponuda, a četiri odsto – nikakve.

Zanimljiv je i podatak da na 21,3 odsto sajtova utisci građana nisu objavljivani na jasan način, a sadržali su i elemente koji bi mogle da dovedu u pitanje njihovu verodostojnost, dok na 10,5 odsto sajtova nisu mogle da se pronađu informacije bitne za poređenje. Nasuprot tome, 23,6 odsto sajtova obuhvaćenih istraživanjem, ponudilo je uporedne cene smeštaja, na 21,3 odsto sajtova mogle su se naći cene karata različitih vrsta prevoza, na 5,1 odsto napravljeno je poređenje cena iznajmljivanja vozila, dok je najviše sajtova, čak 44,6 odsto, ponudilo kombinovane informacije o cenama turističkih aranžmana, karata, smeštaja… Najmanje propusta bilo je u načinu reklamiranja i oglašavanja, s obzirom na to da su samo na 2,8 odsto sajtova uočene nepravilnosti.

Izvor: EurActiv.rs

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari