Fijat u Kragujevcu: Šta su građani dobili i šta ako Italijani odu

Ostavite komentar


  1. Ако ФИАТ оде онда ће нешто манје од 2000 радника да остане без посла. А 2011 много више хиљада је остало без посла а нико се није питао шта ће да раде ти људи. Да је долазак ФИАТ-а велико добро не би се уговор са њиме крио ко змија ноге. Тешко је о овоме говорити јер кад се не знају све информације остаје само нагађање као што су изнета и у овом тексту.

  2. Zastava je za industriju, tadasnje drzave, mnogo vise znacila, nego sto sada FIAT u Kragujevcu znaci za industriju Srbije. Na kratke staze je dobro sto ljudi rade u FIAT-u, na duge staze nije jer posle deset godina FIAT ima samo jednog izvorno srpskog dobavljaca i ne namerava da taj broj poveca. Cak se i strani komponentasi, locirani u Srbiji, pridrzavaju ove doktrine. Druga negativna stvar je sto ne postoji trasfer znanja i tehnologije koji bi omogucio dalji razvoj industrije u Srbiji. Kao primer mogu da navedem iskustva iz Ceske, Slovacke, Madjarske, Rumunije, Slovenije, …, gde su domace firme posle 5-7 godina pocele da ucestvuju u podeli rada, vezano za auto-industriju.
    Status FIAT-ove fabrike u Kragujevcu je nista drugo do kolateralna steta, usled katastrofalnih strateskih odluka samog FIAT-a i „nase politicke elite“. Takav tretman je od samog pocetka i bice takav do kraja.

Ostavite komentar


Naslovna strana

Naslovna strana za 8. decembar 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.