Rodni stereotipi i marketing – reklama „Vaša žena je vrela“ na bilbordima

Ostavite komentar


  1. Генијална реклама,која је и поред забране врхунски маркетинг,од Џирло девојке,
    нисмо имали овакву рекламу.

  2. Ako su to sve „rodni stereotipi i predrasude“ zašto ne bi bio rodni stereotip i to da se žene doteruju, šminkaju, idu kod manikira, pedikira, farbaju i puštaju kosu…možda su sve to predrasude minulih vremena kada su u “mrskom patrijarhatu“ žene bile objektifikovane i one smatrale da treba da budu privlačne za suprotan pol? Sada je 21.vek i možda bi žene trebalo sve to da napuste i da budu kao muškarci, kratke fizure, bez šminkanja i doterivanja a sve u cilju rodne ravnopravnosti. Zanimljivo je i kako javnost (ma šta to značilo) brzo reaguje na ovakve “seksističke” reklame dok niko ne reaguje na to što se npr.u desetinama reklama na Zapadu beli muškarci u reklamama redovno tretiraju kao tupani, šmokljani, smotani, neprivlačni, aseksualni tipovi i rogonje za razliku od obojenih muškaraca koji su uvek mačomeni, puni samopouzdanja, superiorni i slično. Uz malo mozga, lako je razumeti “logiku” svetskih medija i svih ovih kampanja i sličnih sračunatih aktivnosti!

  3. Није да „Данас“ иначе држи до некаквог нивоа, али би стварно могао да поведе (бар) мало рачуна о адекватности и смислености превода. Наиме, реченица „(Smbd.) is HOT“ на енглеском је игра речи са вишеструким значењем. Може значити „(некоме) је вруће“ (на српски би се, дакле, превела са логичким субјектом у дативу), а такође и „неко је `врео`“, при чему ово „врео“ може имати и дословно значење (нпр. кад има температуру), али и згодан, секси, као и „напаљен“. Ова потоња значења су у савременој колоквијалној употреби чешћа, али тек кад се знају сва може се судити о конкретном плакату и његовој „поруци“.

Ostavite komentar


Naslovna strana

Naslovna strana za 24. decembar 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.