Kako se „hvataju“ vozači trotineta?

ANALIZA: Novi pravilnik za upotrebu „e-skutera“ u praksi ni izbliza ne funkcioniše onako kako se očekivalo

Ostavite komentar


  1. Nadam se da je gospodin koji je pisao ovaj tekst dobro proucio Zakon o bezbednosti saobracaja na putevima i Pravilnik о podeli morotnih i prikljucnih vozila i tehnickim uslovima za vozila u saobracaju na putevima.
    Slazem se da ima dosta nelogicnosti tj neuredjenih stvari a cak i nekih apsurdnih sto se tice propisa za elektricne trotinete. I sam vozim jedan pa znam koji su problemi. To sto ne postoji infrastruktura za vozace trotineta nije problem koji se resava tek tako (pogotovo u Srbiji koja inace kasni za svetom par decenija pa tehnologije koje odumiru u svetu se pojavljuju kod nas), ali postoji mogucnost voznje po kolovozu uz odgovarajuce uslove. Naravno da uvek moze da se usavrsi neka odredba zakona i pravilnika posto je zivot uvek inovativniji od propisa ali ako se ne postuju neka pravila u saobracaju tek tada nastaje haos. Mozete procitati na dnevnoj bazi koliko ima nesreca na putevima i u 99% slucajeva je ljudska greska (nepostovanje propisa). Po meni, jedan od najvecih problema je sto propisi identifikuju samo laka elektricna vozila odredjene snage koja se MORAJU registrovati! Sta je sa ostalim trotinetima koji su, kako je i autor naveo, neuporedivo jaci modeli koji se ne registruju a propisno su uvezeni, placeni i data je mogucnost njihovog koriscenja? Ti trotineti po mom misljenju ne mogu da se voze po trotoaru i pesackim zonama vec jedino po kolovozu.
    Mislim da je malo neozbiljan tekst u nekim segmentima kao na primer da se ide trotinetom na pivo sa drugarima bolje nego kolima (25km/h stojeci na dasci sa 2 tocka je dosta opasnije po pijanog vozaca i eventualno druge nego automobilom, mada ni to nije opravdanje – postoji opasnost svakako i kad ste trezni), fluorescentni prsluk nije obavezan osim nocu i na kolovozu (veoma logicno) ali je obavezna kaciga, itd.
    Naravno dosta toga nije uredjeno za ovu novu „pojavu“ i mislim da cak ni policija ne intervenise jer je sve to na klimavim nogama i realno je gubljenje vremena pored vecih problema sa kojima se suocavamo kao nacija.

  2. Treba ih jednostavno zabraniti. Igračkama nije mesto u saobraćaju a neki ljudi nemaju dovoljno saobraćajne kulture da to razumeju. Zato se pod upitnik stavlja obaveza nošenja kacige i prsluka, zato izjava da su „zgodniji da se skokne na pivo sa društvom nego automobilom“ itd. Zato im nije jadna ni svrha registracione nalepnice. Ovako sve to moraju da shvate na teži način, kada se zakucaju u automobil, polome a potom ih vozač automobila tuži za načinjenu štetu…

  3. A o onim cudesima skuterima na struju niko ni rec, pa njih ima kao mrava po putu…baba 80g ili mama sa jos detetom u krilu koja prica na mobilno…kaciga im ne treba ni po zakonu ni po shvatanju funkcije kacige. Nije neobicno videti na putu cak i osobe u brzim invalidskim kolicima koje obilazi kamion sa prikolicom. Ljudi put je VEOMA opasno mesto !

  4. Ovaj tekst ima jako malo dodirnih tacaka sa realnoscu. Trotinete je potrebno kategorisati i u odnosu na kategoriju jasno naznaciti namenu. Vecina trotineta se koristi kao prevozno sredstvo, a ne kao sredstvo za rekreaciju. Trotineti imaju precnik tocka od 8” do 20”, ali su gume sire nego na biciklu u vecini slucajeva. Autor teksta definitivno ne vozi ovo prevozno sredstvo, vec samo zamislja kako bi voznja izgledala. Nema konsultacija sa vozacima, pa samim tim niko i ne registruje realne probleme. Konkretno, na mom trotinetu tocak je velicine kao na Vespi, konstrukcija trpi udarne rupe bolje od 99% bicikli, moze da predje 170 km sa jednim punjenjem, sto je vise od pojedinih el. automobila, ali na zalost ne moze da se registruje. Trotoar treba da bude iskljucivo za pesake, bas kao i u ostatku sveta, a autor ovo PREVOZNO SREDSTVO ne treba da posmatra samo kao proizvod novih tehnologija, jer tehnologije upotrebljene pri izradi za vecinu odavno nisu nove, a posebno ne bi trebale biti nove za masinskog inzenjera. Sa ovakvim stavovima, autor ugrozava bezbednost ucesnika u saobracaju, zapravo pozivajuci na stigmatizaciju vozaca trotineta sto veoma jasno moze dovesti do bahatog ponasanja od strane vozaca automobila koji verovatno i sam vozi. Zapravo sve deluje kao da grupa antiromi uredjuju romska prava. Uozbiljite se, razgovarajte sa ljudima koji na ovom prevoznom sredstvu prelaze hiljade kilometara godisnje, umesto sa ljudima koji sire mrznju prema ovoj vrsti prevoza, plasirajuci netacne informacije. Na kraju postoje brojne studije na ovu temu, ali nasi strucnjaci i bez istrazivanja i uvida u statistiku, znaju sve bez da su ista pogledali. Sramota od clanka.

  5. Pa u Zakonu o saobraćaju je već godinama regulisano kretanje bicikala pa niko to ne poštuje a kamoli sankcioniše

  6. Sta je sa pesacima na trotoaru, bebama u kolicima? Ko ce njih zatititi od trotineta koji dostizu 25 km na sat? Znate li jednu evropska zemlju u kojoj je voznja trotineta na trotoaru dozvoljena ? Zabranjena je i u parkovima.

  7. Zakon je donet samo iz dva razloga, da bi se zaštitile osiguravajuće kuće pošto nisu znali kako da reše silna obaranja na pešačkom prelazu pa je tako zakon da mora da se siđe sa trotineta i peške pređe i još par suludih odredbi, a drugi razlog da se malo smiri javnost koja uvek reaguje negativno na nešto novo

  8. Ne vozim električni trotinet baš zato što je opasno voziti ga po kupljenim ulicama dok te obilaze nervozni vozači i seku autobusi. Ali zato vozim bicikl, obični. Znam sve sporedne ulice i njih koristim, ali tamo gde nema biciklističkih staza ( koje ukidaju da bi proširili kolovoz), moram ulicom. A tu nastaje užas. Automobili me obilaze da bi me isekli dok skreću desno, nemaju strpljenja. Gotovo da se ocešu o mene, obilaze me u nepreglednim krivinama i umalo se sudaraju. Voziti bilo šta u Beogradu je bezbedno, a nesigurni su i trotoari. Priznajem da nekadd vozim trotoarima, razvaljenim, kupljenim, prepunih rupa, lagano, bez žurbe, jedva malo brže od pesaka.Znam da je to pogrešno, ali se ne usuđujem da vozim ulicom. Kad bi Beograd imao valjane biciklističke staze, bezbedne i dobro obeležene, sigurna sam da bi veliki broj ljudi prešao na njih. Ovako, okle god su automobili prioritet, biće svačega. A električni trotinet je samo trotinet. Nije kamion.

  9. Bravo Dusane, odlican tekst i zapazanne na debilan zakon koji je uveden i koji uopste nema nikakvog smisla!!! Ipak je trotinet samo previzno sredstvo i ne moze se porediti ni s abiciklom ni sa automobilom a oni su ga okarakterisali bas tako!!! Ali sta drugo i ocekivati, u evropi su vozaci trotineta najnormalnija pojava, dok se kod nas bune bas oni koji prave najvece prekrsaje u saobracaju vozeci automobile!

  10. I ja ovih dana razmišljam o kupovini e-trotineta, jer smatram da bi mi se više ispalitilo da njime svakodnevno putujem do posla, prodavnice, i slično. Ali sam u velikoj dilemi baš zbog ovog nazovi zakona. Interesuje me da li je neko uopšte dobio kaznu zbog nenošenja prsluka i kacige, jer u gradu u kome živim vidim da apsolutno niko od vozača trotineta ne nosi niti jedno niti drugo? A druga stvar, kupio bih trotinet malo veće snage od ovih 600w, pa me interesuje da li ću moći legalno da ga vozim ulicama i u koju kategoriju vozila bi se on svrstao, da li bi pripadao el. motociklima ili bi morala da se poseduje recimo AM kategorija? Ako neko zna, zamolio bih ga za odgovore, jer prilično je nedoumica oko ovog prevoznog sredstva.

  11. A da se revidiraju vozačke dozvole B kategorije? Svi znamo vozače automobila kojima ne bi dali ni trotinet da voze,opasnost na drumu,a ovde se pokušava stvoriti omraza na vozače trotineta i bicikla.

  12. Ja, kao neko ko radi u oblasti bezbednosti saobracaja preko 20 godina, i kao visegodisnji vozac trotineta, smatram da im je i zakon i pravilnik totalni promasaj. Slazem se da sa trotinetom ne treba ići na puteve kojim se vozila krecu većim brzinama ali isto tako mislim da trotinetom, na putu, treba da upravlja osoba sa vozackom dozvolom bilo koje kategorije. Nosenje prsluka i kacige je čista glupost jer ako drugi ucesnici u saobracaju ne vide svetla onda sigurno nece ni prsluk. A sto se kacige tice, po toj logici, svako ko se zatrci malo bolje brzi je od trotineta, pa gde su njima kacige? I takodje smatram da trotineti i nisu tako nesigurni i ne smeta im svako zrno peska i svaka neravnina kako ih predstavljaju.

  13. Cemu ovoliki tekstovi oko trotineta? Zabrana kretanja svim povrsinama sem po predvidjenim za trotinete. Posto nemamo povrsine iskljucivo za trotinete, u tom slucaju nema voznje istih i do k..ca.

Ostavite komentar


Lični stavovi

Pismo odsutnom srpskom prijatelju: Poziv na pomirenje poznatog književnika, Albanca sa Kosova, profesora na Univerzitetu Harvard 7

Pismo odsutnom srpskom prijatelju: Poziv na pomirenje poznatog književnika, Albanca sa Kosova, profesora na Univerzitetu Harvard

Dragi prijatelju kojeg nemam, Obraćam ti se kao nekome koji mi danas nedostaje, a može i treba da se pojavi sutra. Susedi smo više od trinaest vekova, ali nismo bili prijatelji nijedno stoljeće, nijednu godinu, nijedan dan. Ti trenuci mira, koje smo imali među nama, bili su poput pauze u boks meču, samo da bi predahnuli i previjali rane, a onda bi smo ponovo započeli tuču. Čak i u onom periodu "bratstva-jedinstva", daleko da je bilo bratstva, nije se moglo zvati ni prijateljstvo. Ne možete imati nekoga za brata ili prijatelja ako ga smatrate nižim od sebe. A u Jugoslaviji su na nas gledali kao "građane drugog reda".

Naslovna strana

Naslovna strana za 8. decembar 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.