Ministarstvo izbacuje pedagogiju i psihologiju iz obrazovanja nastavnika

Zašto je sporan predlog izmena Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja

Ostavite komentar


  1. се налазимо у зачараном кругу у коме се више и више завијамо у чауру из које не можемо наћи трасу за даље.
    Док људи из образовања, не уђу у Министарство, уместо шуша које немају везе са практичном радом и док се не створи одбор за реформу нашег образовања, ми смо га угасили.
    Толико непотребних и сувишних ствари, које треба избацити, а ући у суштину битног, и више временски радити на утврђивању кроз примену, обнављање и креативно изражавање где год је то могуће, само тако можемо покренути школство и имати резултате.
    Толико има о стручних и практичара у свим нивоима, тако да треба упослити младе, активне и креативне.
    Тако и у настави издвојити суштину од небитног, и ето напретка.
    Министарство да само нешто одлучи, па ком опанци а ком обојци.
    То је поражавајуће, и зато наставници и сви активни предавачи узмите ко це у своје руке, реформа треба очистити све оно што не вреди, сузити утврдити и применити уз све оне педагошке и психолошке вредности и за наставу и та ученике.
    Крајње време да се усмери школство на прави пут, да се скрене са велике странпутице.

  2. Profesorka pokazuje zavidno nepoznavanje predmetnih didaktika. Najveći broj nastavničkih kompetencija stiče se upravo kroz nastavu predmetne didaktike a ne nekakve teorijske psihiloško-pedagoške uopštenosti. Psihologija je i inače dobrim delom upropastila školstvo. Od „nenasilne komunikacije“, a nasilja sve više pa do psihometije i manijaklnog testiranja bei ikakvih efekata. Zato od svega najviše smisla imaju predmetne didaktike, koje nastavniku predstavljaju pravu sponu između struke i nastave te iste struke. Dosta više s forsiranjem psihologije u školi.

  3. Konačno nešto pametno iz Ministarstva. Autor teksta očigledno prati liniju lobiranja učiteljskih fakulteta. Na sreću uspeli smo da se organizujemo i očuvamo stručnost u školama. Ideja je bila totalno urušavanje predmetnih fakulteta i uvođenje nekompetentnih kadrova u obrazovni sistem. Na žalost ovakvi tekstovi pikazuju da nikako da odmaknemo u pogledu objektivnog izveštavanja i pisanja. Nekada i ovako nakaradno ministarstvo može da ima neki pametan predlog i to onda treba tako i prokomentarisati. A kao neko ko ke aktivno uključen u nastavni proces moram da prenesem sveopšte zapažanje da od kad su pedagozi i psiholozi počeli da se pitaju i za šta treba i ne treba počeo je ovaj sveopšte urušavanje obrazovanja.

  4. Metodika, psihologija, pedagogija i androgogija… Setite se da fakultetski nastavnici mogu da delaju bez ove kompetencije

  5. Pedagogija i psihologija su dve najvažnije discipline koje jedan nastavnik mora da poznaje i to se uči na fakultetu, a ne na kojekakvim edukacijama. Ova odluka je zaista srozavanje prosvete.

  6. Potrebno je upoznati ljude sa ovim odlukama koje se donose u tišini.Upropašćavanje mladih generacija je nažalost i dalje nečiji cilj.Ovakvi ljudi nam ukazuju na propuste i bitno je reagovati jer su nam deca najvažnija.Hvala svim uzbunjivačima.

  7. Kao bivša „mušterija“ našeg obrazovnog sistema, moram da se ne složim sa drugim komentarima iz struke koji misle da je ovo dobro.
    Išla sam u srednju stručnu školu od 2008-2012. Profesorka stručnog predmeta je mojoj majci koja je došla u školu da vidi koji problem imamo ja i profesorka koja me je kinjila rekla „ja nisam pedagog ni psiholog, ja sam samo stručna za predmet koji prodajem“ i zalupila vrata mojoj majci ispred nosa. Već tad smo obe videle da ovom sistemu vrlo fali da nastavnici i profesori u srednjim školama dovoljno znaju svoje predmete, upravo im fali da imaju obrazovanje iz rada sa decom.
    To je bilo neke 2010. godine, od tada do danas je postalo samo još gore.

  8. U mlađim razredima deca imaju više uspeha, ne zato što su učitelji stručniji od nastavnika što se tiče metodike, nego zato što imaju duplo manje predmeta i gradiva i sa decom su svaki dan, a nastavnici i deca u starijim razredima su zatrpani ogromnim i bespotrebnim gradivom i činjenicama, a pritom viđaju decu jedan ili dva časa sedmično. Deca imaju po 6, 7 ili 8 časova svakog dana, a za učenje, tj.memorisanje činjenica im je potrebno još 3 sata svakog dana. Pretvorili smo decu u robove koji se ne raduju školi, a to je zato što o školi odlučuju oni koji sa njom nemaju nikakve veze.

  9. Šta će onda učiti , zaista ??!

    Ukinuli su već nčasove filozofije u srednjim stručnim školama. Do 2027. planiranje isto sa časovima sociologije ,zatim će slediti istorija .
    Tako će zaista i proizvoditi “ fah idiote “ ( bez namere da vređam učenike ) i uskratiti im pravo na mnoga korisna znanja , biće diskriminisani u odnosu na roditelje lak, da ne spominjem svet .
    Žalosno.

  10. Ko god radi u odeljenju sa decom mora da poseduje znanja iz psihologije i pedagogije i didaktike,kao dela pedagogije.Zavrsila sam davne 1969.petogodisnju iviteljsku školu,a kasnije pedagosku akademiju.Za rad u odeljenju najviše sam naučila u uciteljskoj školi.U prve četiri godine smo učili opsteobrazovne predmete po programu i udžbenicima društveno- jezičkog smera gimnazije,sem latinskog..Od 3.godini smo dobili opštu pedagogiju i psihologiju.Do kraja školovanja smo učili još Didaktiku,a od psihologije -psihologiju ličnosti, dečiju psihologiju i pedagosku psihologiju.Znanje iz ovih oblasti mi je mnogo pomoglo u radu sa decom,da prepoznam njihovo ponašanje,…Mnogo sam se cudila kako niko od profesora nije prepoznao ponašanje učenika koji je pobio silnu decu.Po meni,to je nedovoljno poznavanje psihologije

  11. Jako ozbiljan tekst,preobiman u podrazumevanim ishodima…sustina predlozenih promena ne ide za tim da popravi ili odrzi kvalitet,nego da omoguci obezbedi nastavnike,da ih ima,kakvi bili,da bili…dakle materijalna beda nastavnika ce se nastaviti,niko to nece zeleti da radi…da uglavimo neke… i eto,ratna ekonomija

  12. Isto kako su ih sticali i pre ove šarade. Prvo da zna šta je limes, alkin i jotovanje on sam, a lako ćemo da se igramo te vaše škole posle.

  13. Bobane, uopste nisi upravu. U skoli moje dece mogu da vidim par pedagoga, ostali nastavnici, nekompletni – pojma nemaju kako sa decom. Ne, ne moze nastavnik suvoparno da ispredaje jotovanje, mora da bude I pedagog, zao mi je!

  14. Izbacite teologiju koja dodatno zaglupljuje vec dovoljno neobrazovano stanovnistvo…zivite i ucite o stvarnom zivotu a ne o fikciji i glupostima

  15. Намера Министарства просвете је још један доказ нестручности ове власти. Или, лоше намере да се просвета дотуче до краја!

Ostavite komentar


Lični stavovi

Pismo odsutnom srpskom prijatelju: Poziv na pomirenje poznatog književnika, Albanca sa Kosova, profesora na Univerzitetu Harvard 6

Pismo odsutnom srpskom prijatelju: Poziv na pomirenje poznatog književnika, Albanca sa Kosova, profesora na Univerzitetu Harvard

Dragi prijatelju kojeg nemam, Obraćam ti se kao nekome koji mi danas nedostaje, a može i treba da se pojavi sutra. Susedi smo više od trinaest vekova, ali nismo bili prijatelji nijedno stoljeće, nijednu godinu, nijedan dan. Ti trenuci mira, koje smo imali među nama, bili su poput pauze u boks meču, samo da bi predahnuli i previjali rane, a onda bi smo ponovo započeli tuču. Čak i u onom periodu "bratstva-jedinstva", daleko da je bilo bratstva, nije se moglo zvati ni prijateljstvo. Ne možete imati nekoga za brata ili prijatelja ako ga smatrate nižim od sebe. A u Jugoslaviji su na nas gledali kao "građane drugog reda".

Naslovna strana

Naslovna strana za 8. decembar 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.