Niš u izbornoj kampanji "skuplji" od Beograda 1Foto: EPA-EFE/ JENS SCHLUETER

Na niškom konkursu za sufinansiranje medijskih projekata od javnog interesa biće raspodeljeno čak 89 miliona dinara, što je za četiri miliona više nego na beogradskom konkursu, dok je maksimalni iznos sredstava po jednom projektu višestruko veći nego na konkursu Ministarstva kulture i informisanja.

Grad Niš je raspisao konkurs krajem januara, a rok za apliciranje je 15 dana. Od 2015. godine, od kada se realizuje projektno sufinansiranje medija, niški konkursi su raspisivani od marta do jula, a rokovi za apliciranje trajali su po mesec dana.

– Konkurs u Nišu je definitivno glavna potvrda tvrdnje NUNS-a da ovogodišnji konkursi služe za podmićivanje, odnosno korupciju medija bliskih vlastima, kako bi u izbornoj kampanji zdušno propagirali tu istu vlast. Oni to i inače čine, ali je nagrada sada, u izbornoj godini, veća nego ranije – kaže za Danas generalni sekretar NUNS-a Svetozar Raković, ocenjujući da ipak postoji velika razlika između rada Stručnih komisija na konkursu Ministarstva kulture i informisanja, sa jedne, i onih na pokrajinskom i lokalnim konkursima, sa druge strane.

Raković kaže da izuzetno veliki ukupan iznos sredstava u Nišu, a posebno enormni limit po projektu, pokazuje da će građani opet finansirati redovni program medija koji će raditi u interesu funkcionera i partija na vlasti.

On je uveren da će od 70 do 80 odsto sredstava na konkursu dobiti mediji u vlasništvu porodice Bratislava Gašića, direktora BIA, i niške porodice Radomirović, što se po pravilu dešavalo i ranijih godina.

Projekat u Nišu skuplji 15 puta od konkursa Ministarstva kulture

Niš je opredelio veći iznos sredstava za projektno sufinansiranje medija od Beograda, iako je ovogodišnji budžet najvećeg grada na jugu Srbije, koji iznosi 11,2 milijarde dinara, desetak puta manji od budžeta glavnog grada, koji iznosi oko 143 milijarde. Maksimalni limit po projektu u Nišu je čak od pet do 15 puta veći od takvog limita na konkursu Ministarstva kulture, na kojem televizije mogu dobiti najviše tri miliona, štampani mediji i novinske agencije – dva miliona, a portali i radio stanice – po milion dinara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari