Brnabić: Građani i privreda prepoznaju rezultate u oblasti e-Uprave 1Foto:Beta

Na trećoj sednici Koordinacionog saveta za elektronsku upravu, kojom je predsedavala predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić, zaključeno je da je reforma javne uprave i uvođenje elektronske uprave jedna od oblasti u kojima su postignuti najveći rezultati.

Potvrda dobrih rezultata u poslednjih nekoliko meseci je stigla od uglednih međunarodnih institucija, u čijim je nezavisnim izveštajima Srbija dobila pohvale, saopštila je Vlada Srbije.

Izveštaj organizacije SIGMA, zajedničkog tela Evropske komisije i OECD koji je nedavno predstavljen u Beogradu, potvrdio je da je Srbija napredovala u 5pet od ukupno sedam indikatora u poređenju sa 2017. godinom kada je reč o pružanju usluga građanima. Izveštaj SIGMA ističe da je Srbija regionalni lider u ovoj oblasti „sa velikim ambicijama da se takmiči sa najboljima na svetu“, navodi se u saopštenju.

Podjednako važan je izveštaj USAID programa za ekonomski razvoj koji je obuhvatio 1.000 malih i srednjih preduzeća, a prema čijim rezultatima čak 72 odsto preduzeća koja posluju u Srbiji kaže da su u poslednjih godinu dana povećana transparentnost i predvidivost poslovanja. Kako se dodaje, čak 74 odsto ispitanika iz malih i srednjih preduzeća kaže da je danas rad javne uprave efikasniji nego pre godinu dana.

Najnovije istraživanje javnog mnjenja koje je sproveo švajcarski program „SVIS PRO“ pokazuje da skoro svaki drugi žitelj centralne Srbije (oko 45 odsto) danas smatra da lokalna samouprava vodi računa o građanima.

Pre devet godina, taj procenat je iznosio samo 22 odsto, saopštila je Vlada. To istraživanje je pokazalo da, po mišljenju građana, najbolje funkcioniše opšta uprava zadužena za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga, uverenja i potvrda.

„Svi ovi izveštaji govore o tome da je napredak u reformi javne uprave postignut pre svega zahvaljujući uvođenju elektronske uprave. Srbija nema samo ambiciju, već ima i kapacitet da bude među liderima u ovoj oblasti. E-uprava nam omogućava da građanima i privredi budemo na raspolaganju 24 sata, 7 dana u nedelji, 365 dana u godini. Postavili smo osnove, sada moramo da napredujemo još brže“, naglasila je Ana Brnabić.

Na sednici, kojoj su prisustvovali predstavnici organa državne uprave i lokalne samouprave, akademske zajednice, NALED-a, UNDP-a, Ambasade Velike Britanije, Delegacije EU u Srbiji, kao i predstavnici privrede, predstavljen je predlog Programa razvoja elektronske uprave u Republici Srbiji za period od 2019 do 2022 godine.

Na sednici su predstavljeni prioritetni projekti u oblasti digitalizacije uprave u narednom periodu, ističe se u saopštenju.

To je pre svega širenje brzog interneta po svim krajevima Srbije, kao i izgradnja Državnog data centra u Kragujevcu kao strateške infrastrukture koja će omogućiti razvoj novih usluga elektronske uprave i povećati bezbednost podataka koji se čuvaju.

Među prioritetima se izdvaja izrada Centralnog registra stanovništva, Adresnog registra, Metaregistra i Registra administrativnih procedura, zatim rad na novom Portalu eUprava koji će svim građanima omogućiti da na jednom mestu imaju dostupne sve usluge elektronske uprave u Srbiji, istakla je Vlada u saopštenju.

Jedan od prioriteta je i elektronsko arhiviranje i izrada informacionog sistema ePisarnica koji će državnoj upravi i lokalnoj samoupravi znatno ubrzati proces slanja i prijema dokumenata, završetak projekta Jedinstvenog informacionog sistema prosvete koji će omogućiti praćenje svih podataka tokom celog školovanja, završetka školovanja i potom zapošljavanja, kao i izrada informacionog sistema Socijalna karta.

Među važnijim projektima ubraja se i nastavak i dalje unapređenje automatske razmene podataka po službenoj dužnosti između organa javne uprave sa ciljem da građanima dodatno pojednostave i ubrzaju administrativne procedure.

Primera radi, ovu uslugu koristi više od 400 različitih institucija javne uprave, a od početka uvođenja do danas građani 5,5 miliona puta nisu morali sami da pribavljaju dokumenta, već su zaposleni u javnim institucijama elektronski razmenjivali podatke, pri čemu su građani uštedeli isto toliko sati čekanja na nekom od šaltera javne uprave.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari