film the lost busFoto: Apple TV+ - Apple Original Films / Christophel Collection / Profimedia

Filmska godina 2025. ponovo je pokazala koliko dodele nagrada, festivalski favoriti i medijski hajp mogu biti selektivni.

Dok se isti naslovi iznova pojavljuju u predviđanjima za Oskare i na godišnjim listama najboljih ostvarenja, brojni kvalitetni filmovi prolaze gotovo nezapaženo, prenosi Index.hr.

Razlozi su različiti: kratka distribucija, nezgodan termin izlaska ili žanrovska etiketa koja ne privlači ozbiljne rasprave. Kritičari Varietyja zato su odlučili da predstave niz ostvarenja iz 2025. godine koja su, uprkos zanemarivanju ili podeljenim reakcijama, pokazala izuzetnu autorsku vrednost, snažne glumačke izvedbe ili svež pogled na poznate teme.

Izdvajamo deset filmova koji zaslužuju drugu priliku i pažljivije gledanje, dok ostatak spiska možete videti na ovom linku.

The Alto Knights

The Alto Knights je gangsterska drama Barija Levinsona koja je naišla na neočekivano negativan prijem dela kritike. Film se bavi stvarnim sukobom Frenka Kostela i Vita Đenovezea, ključnih figura njujorške mafije sredinom 20. veka, a Robert de Niro tumači oba lika.

Upravo je ta odluka mnogima delovala kao preterivanje, ali Oven Glajberman ističe da de Niro kroz dvostruku ulogu pokazuje suptilno razumevanje mafijaške psihologije, jasno razdvajajući politički opreznog Kostela od impulsivnog i nasilnog Đenovezea.

Prema njegovom mišljenju, film je nepravedno ismejan, iako je reč o retkom pokušaju da se prikažu ljudi koji su zaista vladali podzemljem pedesetih i šezdesetih godina.

The Ballad of Wallis Island

Sasvim drugačiji ton ima The Ballad of Wallis Island, film koji se u početku čini kao ekscentrična komedija sa potencijalno iritantnim protagonistom. Tim Ki glumi društveno neprilagođenog bogataša koji se povlači na izolovano velško ostrvo i pokušava ponovo da spoji nekadašnji muzički duo, koji tumače Keri Maligan i Tom Bezden.

Kris Vilman priznaje da film na prvi pogled izaziva skepsu, ali se postepeno razvija u jednu od najiskrenijih savremenih priča o muzici, obožavanju i emocionalnim pukotinama koje ostaju nakon raspada odnosa. Upravo ta sposobnost da nadvlada sopstvene „crvene zastavice“ čini ga jednim od najprijatnijih iznenađenja godine.

Bring Them Down

Težak, sumoran i izuzetno intenzivan je irski film Bring Them Down, koji započinje brutalnim napadom na stado ovaca i postepeno prerasta u studiju osvete i siromaštva. Kristofer Abot glumi farmera koji sumnja da iza zločina stoji njegov dugogodišnji rival, dok Beri Kiogan tumači nestabilnog mladića koji dodatno raspiruje sukob.

Piter Debrudž opisuje film kao snažan udarac u želudac, naglašavajući da reditelj Kristofer Endruz ne traži jednostavne krivce, već prikazuje začarani krug besa, nemaštine i nasilja u zajednici koja se već nalazi na ivici opstanka.

Caught Stealing

Kriminalistički triler Caught Stealing vraća gledaoca u Njujork devedesetih godina, gde Ostin Batler glumi barmena koji se, gotovo slučajno, nađe usred obračuna kriminalnih grupa. Njegov lik pristaje da čuva komšijinog mačka, nesvestan da će time biti uvučen u opasan lanac događaja.

Džez Tangkej posebno hvali Batlerovu sposobnost da od neuspešnog, pomalo izgubljenog lika stvori junaka za koga se lako navija, kao i Daren Aronofskijevu režiju, koja kulminira jednom od najupečatljivijih automobilskih potera godine.

The Surfer

The Surfer koristi elemente trilera i alegorije kako bi ispričao priču o čoveku koji gubi sve pokušavajući da odbrani svoje mesto na plaži. Nikolas Kejdž glumi bezimenog protagonista koji se suprotstavlja nasilnoj grupi surfera, predvođenoj likom Džulijana Mekmehona.

Film je opisan kao svojevrsna noćna mora u kojoj se, kako ističe Vilijam Erl u recenziji, postepeno briše granica između civilizovanog čoveka i potpunog psihičkog sloma, pri čemu svaka nova odluka glavnog lika vodi ka sve dubljem raspadu njegovog identiteta.

Eternity

Romantična drama Eternity donosi neobičan pogled na zagrobni život, zamišljen kao prostor odluke i čekanja. Elizabet Olsen tumači ženu koja mora da izabere koji će odnos obeležiti njenu večnost, a izbor su joj likovi koje glume Majls Teler i Kalum Tarner.

Klejton Dejvis u svojoj recenziji naglašava da film, uprkos razigranoj premisi, skriva emocionalnu dubinu i melanholiju, balansirajući humor i egzistencijalna pitanja na retko viđen način.

Steve

U intimnijem registru nalazi se Steve, drama u kojoj Kilijan Marfi glumi učitelja u internatu za mladiće sa problemima u ponašanju. Film se fokusira na svakodnevne, često nevidljive borbe unutar obrazovnog sistema.

Dženel Rajli smatra da je reč o jednoj od Marfijevih najhumanijih i najtiših uloga, a film je, prema njenom mišljenju, nepravedno zanemaren zbog zasićenog rasporeda na striming servisu Netfliks.

The Lost Bus

Istinita priča stoji iza filma The Lost Bus, koji rekonstruiše dramatično spasavanje dece tokom razornog požara Camp Fire 2018. godine. Metju Mekonahi i Amerika Ferera glume obične ljude suočene sa izuzetnim okolnostima.

Klejton Dejvis ističe da film izbegava patetiku, ali ipak uspeva snažno da prenese osećaj straha, haosa i tihe hrabrosti.

A Normal Family

Južnokorejska drama A Normal Family započinje saobraćajnom nesrećom koja razotkriva niz moralnih dilema i porodičnih tajni. Dva brata, advokat i lekar, postepeno se nađu na suprotnim stranama pravde, dok zločin njihove dece dodatno komplikuje situaciju.

Kritičar Piter Debrudž naglašava da film vešto kombinuje žanrovski triler i porodičnu dramu, postavljajući teška pitanja bez jednostavnih odgovora.

Novocaine

Akcioni film Novocaine prati muškarca koji ne može da oseća bol zbog retkog poremećaja. Džek Kvejd tumači neobičnog junaka koji se upušta u nasilni obračun kako bi spasao devojku.

Džordan Moro ističe da film, iako jasno inspirisan uspešnim akcionim franšizama, pronalazi sopstveni identitet zahvaljujući Kvejdovoj harizmi i neobičnoj kombinaciji humora i brutalnosti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari