Vrt u galeriji, D. Jelenković, V. Pavić, P. Halupa, Foto - Vladimir PavićMuzej savremene umetnosti otvara vrata samostalne izložbe istaknutog umetnika Dragana Jelenkovića pod nazivom „Aritmologija oblika“.
Izložba će biti otvorena u petak, 5. septembra u 18 časova, u Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, u prisustvu umetnika i kustosa izložbe Miroslava Karića.
Izložba obuhvata radove iz višedecenijskog opusa umetnika, ali i najnoviju produkciju, u kojoj Jelenković istražuje fenomen redefinisanja forme u savremenom društvenom i globalnom kontekstu. Posetioci će imati priliku da vide dela koja se bave pitanjima novih načina komunikacije, odnosa čoveka i prirode, digitalnog preobilja i promena u vizuelnoj kulturi.
Umetnički put i prepoznatljiv izraz
Dragan Jelenković pripada generaciji koja je od osamdesetih godina XX veka donosila nova likovna i semantička proširenja skulpture. Njegov rad oscilira između beogradske scene, na kojoj se formirao i intenzivno izlagao, i vojvođanske, gde je prepoznat kao jedan od nosilaca novog senzibiliteta u skulpturi.
U prvim radovima, kroz kombinaciju materijala poput terakote, drveta, bronze i platna, umetnik je istraživao formalne mogućnosti i stvarao „opredmećene oblike“ inspirisane predmetima iz svakodnevnog života. Ležaljke, štrudle, harmonike – motivi koji u njegovoj interpretaciji dobijaju novu vizuelnu i semantičku dimenziju – prizivali su sećanja i atmosfere intimnog prostora.
Motiv kuće postao je posebno polje njegovih istraživanja. Minijaturni arhitektonski oblici, ponavljani i dekonstruisani, otvarali su značenjske aspekte pojma doma. Tokom narednih decenija, umetnik je proširio svoj izraz, okrećući se instalacionim praksama i ekstenziji skulpture u prostorne ambijente.
Eksperiment sa materijalima i medijima
Spektar materijala koje koristi postao je sve širi: od stakla i metala do efemernih elemenata poput svetla, mirisa ili smese za bombone. Time je postigao složenija perceptivna iskustva, od site-specific instalacija do skulpturalnih ambijenata.
Uvođenje novih postupaka i digitalnih tehnologija – grafike, videa i multimedijalnih sadržaja – označilo je preokret u njegovom radu. Kako primećuje istoričarka umetnosti dr Lidija Merenik, upravo u tom periodu Jelenković je postavio video-instalaciju u centar svog izraza, proširujući umetnički jezik i otvarajući ga prema temama ekološke krize, savremenih civilizacijskih procesa i psihološkog stanja pojedinca.

Biografija
Dragan Jelenković (1959) diplomirao je italijanski jezik i književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu, a zatim završio studije na Fakultetu likovnih umetnosti, gde je magistrirao 1992. godine. Tokom karijere ostvario je više od dvadeset samostalnih izložbi u zemlji i inostranstvu.
Pored umetničkog rada, bavio se dizajnom, kustoskim poslom i galerijskim programima, a bio je i jedan od osnivača asocijacije umetnika Otvorena osećajnost (1999). Radio je kao profesor na Arhitektonskom fakultetu do 2024. godine, a autor je i više publikacija i monografija o savremenoj umetnosti.
Dobitnik je brojnih nagrada, među kojima i Oktobarske nagrade grada Pančeva (1997). Njegovi radovi deo su kolekcija muzeja i galerija u Srbiji, ali i privatnih zbirki u regionu.
Detalji izložbe
Izložba „Aritmologija oblika“ biće otvorena za publiku do 3. novembra u Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića u Beogradu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


