Exit kao ekološka arena: Tokom jubilarnog festivala u akciji "Svaka limenka se računa" sakupljeno 23 hijade limenki! 1Foto promo Jovana Zdjelarević

Velika reciklažna akcija, pod sloganom „BE THE RECYCLING SUPERSTAR“, kao deo Green EXIT platforme, sprovedena na ovogodišnjem, jubilarnom  25. EXIT festivalu, donela je izvanredne rezultate.

Ukupno 48.693 jedinica ambalaže prikupljeno je tokom četiri dana festivala, od čega su čak 22.995 limenki – gotovo polovina ukupnog broja!
Veliki doprinos realizaciji dao je međunarodni projekat „Svaka limenka se računa“ koji kompanija Ball Corporation već godinama uspešno sprovodi na festivalima širom Evrope, uključujući i EXIT.

Kroz inovativne mehanizme prikupljanja i direktan angažman sa posetiocima festivala, projekat je ove godine dodatno osnažen i digitalizovan, a rezultati jasno govore: reciklaža je postala deo festivalskog duha.

Najveći broj jedinica ambalaže sakupljen je putem naprednog sistema Smart Flex Return, u okviru kog je 40 mobilnih promotera sa specijalnim rančevima i skenerima tokom festivala prikupilo čak 43.144 ambalaže. Dodatnih 2.782 jedinice zabeležile su i TOMRA reciklažne mašine, postavljene na ključnim lokacijama.

„Ove godine sakupljeno je čak 23.000 limenki za reciklažu, što je za 50 odsto više nego prethodne godine, i čak 130 odsto više u poređenju sa 2022. godinom. To je pokazatelj da mladi prepoznaju važnost pravilnog odlaganja ambalaže i potencijal koji limenke imaju kao resurs. EXIT je još jednom dokazao da zabava i održivost mogu i treba da idu zajedno“, izjavio je Nemanja Marjanović u ime projekta „Svaka limenka se računa“.

Pored naprednih sistema prikupljanja ambalaže, pažnju posetilaca privukle su i vizuelne instalacije projekta – prepoznatljiva Pixelata, umetnički mozaik od recikliranih limenki, kao i svetleća instalacija “I Love Music”, koja je kroz svetlosne efekte i brojač isticala broj prikupljenih limenki. Ukupna struktura prikupljenog otpada: limenke: 22.995; jednokratne plastične čaše: 12.418; PET flaše: 1.295; i 32 višekratne čaše.

„Ball Corporation, globalni lider u proizvodnji aluminijumske ambalaže, zajedno sa programom „Svaka limenka se računa“ (Every Can Counts), godinama unazad učestvuje na EXIT festivalu sa jasnim ciljem – podići svest o reciklaži limenki i dokazati aluminijum kao resurs koji se može gotovo beskonačno reciklirati“, izjavila je Jelena Petljanski, Menadžer za održivi razvoj i javne poslove Ball Corporation-a za istočnu i centralnu Evropu.

EXIT festival i EXIT Fondacija već petu godinu za redom sprovode ovu kampanju, kroz platformu Green EXIT, u saradnji sa partnerima Ball Corporation pod programom „Svaka limenka se računa”, uz podršku partnera HEINEKEN Srbija, Ekostar Pak, Coca-Cola, Solagro Smart Recycling i TOMRA.

Ball Corporation je već 19 godina sa Recan Fondacijom deo EXIT festivala, sa ciljem smanjenja ambalažnog otpada i reciklaže.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari