Svedoci smo prave male advertajzing revolucije. Era novih, digitalnih medija pomerila je granice advertajzinga i omogućila da se pored klasičnog pristupa kreiranju i realizaciji kampanje sa potrošačem komunicira na direktniji, interaktivniji i vizualno privlačniji način. Ali, da li je ovo učinilo kampanje efektinijim i uspešnijim?


Na ovo pitanje nema jednostavnog i kratkog odgovora. S jedne strane, klasične advertajzing kampanje imaju prednost dugoročne zastupljenosti u tradicionalnim medijima – televiziji, radiju, štampi, koje je većina ljudi naučila da primećuje, oseća, razume i konzumira. S druge strane, internet advertajzing je znatno isplativiji, pošto se za svaki uložen dinar mogu prikazati egzaktni rezultati, komunikacija sa ciljnim grupama se odvija u realnom vremenu i načini i tipovi prikazivanja su gotovo neograničeni.

Novi trendovi u Internet advertajzingu doprinose sve veću zastupljenost atraktivnih i zanimljivih kampanja koristeći različite komunikacione forme. Privlačenje pažnje potrošača na neposredan i zanimljiv način postaje sve veći izazov za mnoge brendove, jer su tradicionalne forme oglašavanja na internetu uveliko dostigle svoj maksimum. U tom kontekstu su se razvile nove forme advertajzinga koje utiču na efektnije prenošenje komunikacionih poruka. Neki od njih su interaktivni baneri poput „Floater“, „Roll-down“ i „Roll-over“, brendirane pozadine „Peel off“, kao i novi vizualni prikaz reklama kroz Takeover i Flash talking animacije. Neke od spomenutih formi postaju sve zastupljenije na mobilnim platformama, Android, Windows 7 i iOS što doprinosi intenzivnijem izlaganju potrošača reklamama ali i novim vidom korisničkog doživljaja. Kao rezultat svega ovoga, kampanje se efikasno i munjevito prenosi od „usta do usta“, postaju prepoznatljive na tržištu, i pospešuju stvaranja kvalitetnijeg imidža nekog brenda.

Poseban doprinos povećanju popularnosti novog interaktivnog pristupa kreiranju advertajsinga kampanja na Internetu leži u rapidnom razvoju društvenih medija i njihova svakodnevna zastupljenost u društvu. Prisustvo sve većeg broja ljudi na društvenim mrežama, kao što je YouTube, osnažilo je brendove da plasiraju svoje kampanje kroz kombinovan vid komunikacije, koji spaja video i tekst, na interaktivan i zabavan način. To je sve doprinelo da se neki brendovi kao na primer „Old Spice“ pozicioniraju i redefinišu kao vrlo atraktivan i moderan brend za potrošače, jer pored nekonvecionalnog pristupa kreiranju advertajzing kampanje, omogućava korisnicima dobru zabavu.

Zbog svega navedenog očekivano je da u skorijoj budućnosti mnogi domaći brendovi krenu put novih advertajzing izazova i kreativnih rešenja na internetu.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari