Tanja Mandic RigonatU svom „udarnom“ Dnevniku 13. januara, RTS je odmah posle inserta od nekoliko sekundi da su studenti i tog dana na ulicama odali poštu stradalim ljudima na Železničkoj stanici u Novom Sadu, plasirao gledaocima nedopustivu manipulaciju.
RTS je emitovao podugačak prilog iz stranih novina, u kojem izraelski istoričar Holokausta Efreim Zurof optužije glumce i druge umetnike u Srbiji koji rukama obojenim u crveno izražavaju podršku studentskim protestima, jer je to simbol koji koristi teroristički Hamas.
Povodom ovog tendencioznog i manipulativnog povezivanja simboličnih krvavih ruku protiv zločina u Novom Sadu sa teroristima, ansambl Ateljea 212 uputio je zahtev RTS-u da u Dnevniku 2 svoje javne medijske ustanove osudi nasilje koje se sprovodi nad studentima i građanima koji mirno protestuju, da se izvini dramskim umetnicima, pročita njihovo saopštenje i pozove na smanjivanje tenzija u društvu. Umetnički ansambl Ateljea 212 pozvao je kolege i građane na pridruživanje protestu ispred RTS-a, koji će biti održan sutra, u petak, 17. januara, od 18.30 h.
Komentarišući za Danas ovaj skandalozni čin RTS-a, pozorišna rediteljka Tanja Mandić Rigonat kaže da niko ne polaže autorstvo na krvave dlanove, niti na jednoznačno tumačenje.
– Čitanje znaka uvek ima veze sa kontekstom, kontekst je bitan. A krvavi dlanovi, crveni dlanovi u Srbiji, šalju jasnu poruku koja je formulisana posle zločina u Novom Sadu. Recimo, u mojoj predstavi „Jelena Anžujska“, koja je imala premijeru osmog septembra prošle godine, ja takođe koristim krvave dlanove, krvave ruke, u ritualnim scenama borbi. Da li sam ja pripadnica Hamasa? Da li su glumci pripadnici Hamasa, i ko ima pravo, i ko sebi uopšte daje pravo da prisvoji ekskluzivitet tumačenja krvavih dlanova – kaže Rigonat.
– To što je RTS uradio ne samo da je nedopustivo i sa profesionalne i sa ljudske strane. To je toksična, opasna propaganda. Sa profesionalne strane, emitovao je jednu potpuno nepotpunu informaciju, kojoj je pridao veliki značaj, dok u svom informativnom programu i vestima ignoriše šta se dešava na Univerzitetu, na ulicama Beograda, ignoriše smisao studentske pobune protiv nepravde i zločina koji se u Srbiji događa – navodi Rigonat.
– Mi smo na RTS čuli samo izvode i tumačenja iz članka Efreima Zurofa, dakle, njegovo tumačenje naših crvenih dlanova. A o tome zašto mi bojimo ruke u crveno i o našem tumačenju tog simbola na RTS-u ništa nismo mogli da čujemo. Umetnici koji stoje uz studente i uz pravdu i istinu od početka, i koji su većinski uvek na strani ljudskih i moralnih vrednosti, izloženi su brutalnim napadima ovog režima već godinama, a ovo doživljavam kao vrhunac jedne takve prakse – ističe Tanja Mandić Rigonat.
Umetnički ansambl Ateljea 212, naveo je u svom u saopštenju na Instagramu:
„Javno targetiranje branše sa nacionalne frekvencije RTS, u klimi gotovo svakodnevnog nasilja dovodi do pojačanog osećanja ugrožene bezbednosti. Zahtevamo od RTS-a da prekine svojim delanjem da služi isključivo kao medijska poluga vlasti i da počne da obavlja svoj posao. Od početka protesta u traje kampanja iznošenja laži o studentima u blokadi, aktivistima i građanima koji podržavaju proteste i traže odgovornost za smrt petnaestoro ljudi“, istakao je ansambl ove kuće.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


