Foto: Nemanja ĐorđevićKako bi pomogao inicijativi Most ostaje – Mostaje, Nebojša Petrović, njen aktivista i osnivač koncertne agencije Rock Svirke odvaja jedan kontingent karata od koncerata koje organizuje i besplatno ih deli na štandu Mostaje, uz donaciju za inicijativu, studente ili neku drugu građansku akciju koja se, kako kaže, bori protiv ovog zla.
Nebojša Petrović ističe da će svi koji podrže „borbu protiv bezakonja“ biti u prilici da uživaju u rok svirkama.
Sledeći veliki koncert za koji kartu možete nabaviti podržavajući Stari most, studente, kao i druge solidarne građanske akcije, nastup je frontmena čuvene grupe Madrugada, Siverta Hoyema, koga Rock Svirke solo dovode u Zappa Bazu, 13. marta 2025. godine.
Spajajući lepo i korisno – muziku i aktivizam, Nebojša Petrović je u razgovoru za Danas više puta naglasio apsolutnu podršku studentima i divljenje prema njihovim aktuelnim akcijama.
Naime, blokirano je više od polovine fakulteta u zemlji, ceo Univerzitet u Beogradu i u Novom Sadu, a studenti su pokazali neverovatnu moć jedinstav i organizacije, povrativši svoje prostore – fakultete.
Iako je to fantastična vest, fakulteti nisu jedini prostori koji pripadaju omladini, tu takođe treba da se nađu i kulturni centri glavnog i drugih gradova Srbije, koji se u svom nazivu pozivaju na mlade i studente, ali oni kao da ne služe svrsi ispunjenja omladinskih potreba.
Ti prostori imenom aludiraju, ali omladini nisu najpristupačniji kako finansijski, tako i sadržajno, ali i zato što se rad mladih na tim mestima ne predstavlja u meri u kojoj bi mogao i u meri u kojoj slične institucije u drugim državama to čine, postavljajuću pozitivan primer prakse promovisanja kulture, umetnosti i muzike omladine i ispunjenje njihovih kulturnih potreba.
Zato, Nebojša Petrović primećuje da na primer Dom omladine Beograda gubi svaki smisao svog naziva, te mu više priliči ime „Dom zakupnine“.
– Mnoga takva mesta koja se nalaze u svetskim gradovima vrve od koncerata, festivala, izložbi, radionica… Ne kažem da to ne postoji u DOB, već da treba da postoji u mnogo većoj meri. Grad i država treba da ih subvencionišu bar sa 50 odsto budžeta, a da ostatak popunjavaju kroz svoj rad, što uključuje i pružanje prilike mladim umetnicima i bendovima da nastupaju, a ne da se stalno vrte jedna te ista imena. Nastupi mladih muzičara u tri različite dvorane bi trebalo biti subvencionisani, da bi oni mogli sebi da priušte nastupanje tamo. Jer nije poenta iznajmiti prostor za neku sumu, koju iz godine u godinu podižu bez ikakvog razloga, a da mladi muzičari koji nemaju novca za zakup, nemaju ni prostor za nastup. Nemaju ni dovoljan i adekvatan program, a neki ljudi nemaju ni adekvatno obrazovanje da bi radili tamo – primećuje Nebojša Petrović.
On dodaje da je tu i Studentski kulturni centar SKC koji se decenijama gotovo ne koristi, izuzev par godišnjih koncerata, Salona stripa i nekoliko galerija i to je, kaže, sve što se tamo dešava.
– Studentski kulturni centar ne služi studentskoj svrsi, povukao bi paralelu sa sličnim prostorom „Paradizo“ u Amsterdamu, koji od 365 dana ima 345 koncerata. Non – stop, svaki dan se nešto dešava, ogromna kulturna ponuda za celu zemlju i okruženje. Znamo da Beograd privlači mnogo ljudi iz inostranstva sa turističke, sa edukativne i sa drugih strana … I zato tim domaćim mestima treba da se vrati smisao zbog koga su napravljena. Isto kao što bi trebalo uvesti subvencionisane ulaznice za studente i određene kategorije koje bi uz indeks, đačku knjižicu etc, mogli da nabave povoljnije karte. Tim činom bi se onima koji su finansijski najslabiji i ujedno najzainteresovaniji za takve događaje, omogućio adekvatniji pristup kulturnim sadržajma – zaključuje Nebojša Petrović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


