Solidan staž i velika učestalost emitovanja poslednje televizijske reklame za Zaječarsko pivo na najbolji način govore o njenoj uspešnosti. Po prvi put se posle dužeg vremena jedna pivara obratila starijim pivopijama – značajnom, a prilično zapostavljenom segmentu tržišta – tako da bi i sa neuporedivo lošijom kampanjom kompanija Heineken ostvarila sigurno povećanje prodaje. Budući da reklama poseduje i izvestan (takođe nedostajući) ruralni „šmek“, čini se da Zaječarsko pivo postaje izuzetno samosvestan i dobro koncipiran brend, sa veoma perspektivnom budućnošću.
Vrcavi domaćin u reklami izaziva gotovo nepodeljeno poistovećivanje targetiranih potrošača. Iako već na zalasku srednjih godina, on uspeva da nasmeje (čitaj: šarmira) mlađu žensku osobu – možda upravo svoju buduću snajku? Čini se, zapravo, da je čitavu petnaestak godina mlađu ekipu za trpezom neočekivanim dosetkama uspeo da dovede do stanja razdraganog delirijuma! Pretpostavljam da bi ovakvim sebe želeli da vide svi stariji ljudi skloni ispijanju po koje čašice (ili flašice) na većem porodičnom okupljanju.
Domaćinova supruga, međutim, ne figurira u reklami. Njeno bi prisustvo najverovatnije izazvalo nervozu kod glavnog protagoniste, a ni sredovečne pivopije baš ne vole da ih neko podseća na njihove bolje polovine. Lepša je imaginarna realnost idiličnih predela, prirodnih sastojaka, živototvornog napitka i flertovanja sa mlađim ženama, makar to bile i buduće snajke. Drugim rečima: ona realnost koju je već samo pivo u stanju da proizvede.
Proklamovani kvaliteti proizvoda ovaj put su prezentovani u formi farsičnog dijaloga (ili, hajde: monologa), tako da u svakom slučaju ne odbijaju svojom pompeznošću, bez obzira na potpunu prozaičnost iznesenih tvrdnji. Pronađite na YouTube portalu prošlogodišnju TV reklamu Zaječarskog piva, pa ćete shvatiti koliko neubedljivo zvuči kada se ista priča plasira kao svima poznata, faktografska činjenica.
Zanatski gledano, reklama je mogla da bude urađena barem malo profesionalnije. Skokoviti video rezovi umanjuju iluzionistički karakter ambijenata u koje bivamo izmeštani, dok u očigledno nerealističnim replikama nedostaje rečca „li“. Da ova kampanja nije prošla kroz ruke iskusnog tekstopisca govori i izabrani slogan:
Ja sam uvek za Zaječarsko!
Jedno kraće, pamtljivije i višeznačnije „Uvek Za“ bilo bi kud-i-kamo svrsishodnije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


