Drugi dan, druga priča. Što se moglo i očekivati s obzirom da je opšte poznato da su metal fanovi najpredanija i najvernija publika.
Poučeni iskustvom od prvog dana, došli smo sat vremena kasnije od najavljenog početka prvog koncerta. Oko pola sedam, Norveški tandem Satyricon, u svoj svojoj odbrani najtamnijih nijansi metala – black – već su završili svirku i to pod punim svetlom sunčevih zraka, a Paradise Lost su se zahuktali pred publikom koja je, za razliku od juče, već dobro popunila prostor ispred bine koju je sunce i dalje obasjavalo, iako je, kako je to jedan poznavalac prokomentarisao, „šteta gledati ovakav bend po svetlu“.
Black Label Society gromoglasno su počeli sa svirkom oko 19.45, izletevši na binu pod punom opremom, naročito frontmen sa crno belom indijanskom perjanicom na glavi i četvorokrakom gitarom u istim bojama. Posle nekoliko pesama uz gruv bubnja sa zakucavanjem bas pedale i doboša i ditorzirane gitare, izleteli su ogromni crni i beli baloni koji su poskakivali po prvim redovima. Osim zastave benda, živopisnu scenografiju upotpunjavali su, iza benda sa obe strane bubnjara, zidovi od naslaganih Marshal kutija, dok je pevač sada četvorokraku gitaru zamenio klasičnom strelom (takođe u crno beloj verziji), a stalak mikrofona krasile su nanizane lobanje sa drvenim krstom na vrhu. Sunce, koje je već počelo da zapada na zapadu, su ispratili i prizvali sumrak tokom petnaestominutne solaže propraćene ovacijama fanova.
Nakon duge pauze za nameštanje binske opreme, oko 21.20 zvuk daira i Indijanac sa novog albuma „Choice of Weapon“ na bimovima pored bine, najavili su da će uskoro početi the Cult, što je ubrzo potvrdio i prvi rif na čuvenom belom Gretsch-u. Jan Ešberi izleće na binu sa neizostavnim dairama, kulerski odeven u jaknu sa krznenim okovratniikom i crnim sunčanim naočarima, energičan kao i uvek. Odmah su krenuli sa rafalom hitova, uključujući i pesme sa novog albuma, dok je binska rasveta konačno opravdalasvoje postojanje pošto je mrak već pao. Posle treće, kultne, „(Here Comes the) Rain“, Jan je pozdravio publiku sa „good evening Belgrade“, dodavši: „za one koji su zbunjeni, mi smo The Cult i možemo da vam sviramo kako hoćete – žestoko, nežno li psihodelično“, te je najavio pesmu „Lucifer“ sa novog albuma. Ova savršena muzička mašinerija na bini, koja zvuči skoro kao da slušamo ploču, nastavila je sa ređanjem hitova sa starih i sa novog albuma, među kojima su se, prirodno izdvojile „Fire Woman“, koju je Ešberi posvetio Zek Vajldu, kao čoveku koji „ima najbolju rokenrol kosu i bradu“, i naravno, legendarna „She Sells Sanctuary“.
Dok su se na bimovima smenjivali kadrovi najpoznatijih detalja iz karijere „princa tame“, publika je skandirala „Ozi, Ozi!“. I konačno, po prvi put u Srbiji, dugo najavljivani i dugo očekivani Ozi Ozborn izašao je na binu i šou je krenuo sa pesmom „Bark At The Moon“.
Sklon ekscentričnostima kao i uvek, već tokom druge pesme“Mr. Crowley“ počeo je da prska publiku šmrkom iz automata za penu, tako da su vrlo brzo i on i prvi redovi bili kao prekriveni belim šlagom. Kako je i najavljeno, Ozi je svirao sa svojim bendom Ozzy Osbourne & Friends koji broji osam članova, uz neizostavnog Gizer Batlera, s tim što je Zek Vajld sa njima odsvirao ceo koncert, uključujući većinu kultnih pesama iz njegove solo karijere, dok je Sleš bio zadužen za Black Sabbath pesme.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


