Foto: Ljubaznošću M.B.S. Nedavno je u ulazu Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu osvanula „Školica“, rad jedne od studentkinja FLU, zahvaljujući kojem je u ovoj visokoj školi za likovne umetnosti oživela atmosfera.
Na prvi pogled deluje kao da je na podu nacrtana kredom, ali zapravo nije reč o crtežu, već o optičkoj varki – „školicu“ čine krep trake postavljene na strme i visoke stepenice, a ne na ravnu površinu, kako se u početku čini.
Razigrano, dečije skakutanje kako bi se stiglo od broja jedan do deset, u ovom slučaju uopšte nije naivno, iako se igra naziva deminutivom – „školica“.
Njena autorka, studentkinja FLU i članica grupe za bezbednost, kaže za Danas da je rad nastao spontano, iz želje da podigne duh svojim kolegama, ali i sebi.
„Sve ovo vreme smo u blokadama, pa se ponekad desi da se izgubi volja, duh ili strast. Nismo dugo radili posle ‘Trojanskog konja’ koji smo kao fakultet napravili, i u svemu tome se pomalo izgubi i želja za radom, pogotovo po ovakvim vrućinama. Razmišljajući o tome gde se mi tačno nalazimo u celoj ovoj situaciji, u jednom trenutku mi je postalo dosadno. Teško mi je bilo da gledam svoje kolege kojima je pao duh, pa sam poželela da podignem atmosferu na fakultetu. Mislim da sam u tome i uspela. Svidelo se i kolegama, i profesorima, i upravi“, kaže autorka „Školice“ za Danas, dodajući da rad vidi kao zanimljiv dodatak prostoru.
„Čim se uđe na fakultet, odmah se gleda na ‘školicu’, i tek kada je prođete, ulazite u fakultet. ‘Školicu’ igramo od malena i to nije teška igra, pogotovo kada je vidimo ovde na ulazu – izgleda regularno. Ali kada se dođe do stepenica, ako stvarno želite da je pređete, treba se pomučiti. Sve počinje lagano, na jednom stepeniku gde je jedinica, ali da bi se došlo do devetke, treba preskočiti nekoliko stepenika, što već nije lako. Otprilike tako je i sa školovanjem – počinjemo lagano, a onda postaje teže, ali nije nemoguće. U tom smislu, i celo naše školovanje, i iskustvo blokada su teški, ali i zanimljivi“, konstatuje sagovornica Danasa. Prema njenim rečima ovaj rad evocira ne samo na igru i detinjstvo, već i na značaj obrazovanja po sebi .
‘Školica’ na Fakultetu ne znači, kako možda neki misle, da se mi ovde igramo. Pored cele ove borbe, mi i dalje želimo da se školujemo i da saznajemo, ali to učenje neće imati plod ako ne ostanemo u svojoj zemlji ili ako ne budemo imali posao“ zaključuje studentkinja FLU podsećajući nas da „Školica“ kao i školovanje nije lako, ali da se uz trud i optimizam – stiže do cilja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


