Džud Lo u seriji Mladi papa, foto: HBO/Sky / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia„Čarobnjak iz Kremlja“ (The Wizard of the Kremlin), novi film francuskog reditelja Olivijea Asajasa u kojem britanski glumac Džud Lo tumači ulogu Vladimira Putina, prikazan je premijerno na Venecijanskom filmskom festivalu.
Na konferenciji za medije održanoj uoči premijere dobitnik nagrade BAFTA govorio je, piše Gardijan, o političkoj drami i svojoj ulozi:
„Bio sam uveren da će u rukama [reditelja] Olivijea i sa ovim scenarijem priča biti ispričana inteligentno, nijansirano i obazrivo. Nismo išli na stvaranje puke kontroverze. Reč je o liku sa mnogo širom pričom…“, rekao je Lo, koji tvrdi da je Putina utelovio ne plašeći se posledica (nadao se, dodaje, da to „nije naivno“).
Navedena filmska adaptacija istoimenog bestselera Đulijana da Empolija fokus stavlja na ruskog spin-doktora Vadima Baranova (Pol Dano).
Lik je, pišu Gardijan i BBC, nadahnut Vladislavom Surkovim, višegodišnjim ličnim savetnikom Vladimira Putina, koji je, vele, odigrao ključnu ulogu u „oblikovanju ruske političke strategije“.
Na pitanje o tome da li je u tom liku našao neku pozitivnu stranu, Dano je rekao da nije potrebno tražiti pozitivne strane, već samo biti voljan da otkriješ gledište lika.
„Kada bi se lik poput Baranova okarakterisao isključivo kao zao, to bi bilo ogromno pojednostavljivanje koje čini više zla nego dobra“, insistirao je.
Lou je izazov, pišu, predstavljala „izuzetno kontrolisana javna slika koja otkriva vrlo malo o čoveku koji stoji iza nje“.
„Za mene je bilo nezgodno to što javno lice otkriva vrlo, vrlo malo. Za njega se koristi termin ‘čovek bez lica’. Postoji maska. Olivije bi, razumljivo, hteo da u sceni iznesem nešto sa određenom emocijom, ali ja sam osećao unutrašnji konflikt u nastojanju da pokažem veoma malo“, izjavio je Lo.
Prema Varajetiju, Asajas je napomenuo da je impresioniran posvećenošću Loa i Dana.
Lo se „u potpunosti transformisao i izneo sasvim novu verziju Putina te lik učinio veoma uverljivim“, rekao je Asajas i dodao da ga je Dano „impresionirao interesovanjem, uključenošću i uranjanjem u rusku politiku“.
„Slali bi mi stvari koje bi našao u opskurnim kutkovima interneta, povezane sa filmom, koje se odnose na priču, razjašnjavaju ovaj ili onaj aspekt našeg narativa, a ispitivao bi me i o određenim rečenicama, dvosmislenosti ove ili one situacije“, objasnio je Asajas i dodao da je film zamišljen kao promišljanje temelja „moderne politike“, a ne samo „priča o Putinovim počecima“.
Rekao je i da je, pripremajući se za film u kojem igra ruskog lidera, opsesivno gledao Vladimira Putina.
„Iako je reč o fikciji, film vredi pogledati ako želite da dobijete uvid u Putinov uspon na vlast i način na koji se ta vlast zadržala.
Gledaocima bi mogao pomoći da shvate taktike koje se koriste i u drugim zemljama. Film razrađuje kako se razvio populizam 21. veka“, piše BBC.
Film „u velikoj meri govori o tome kako je nastala moderna politi
ka, politika 21. veka, a to je zlo delimično proizašlo iz uspona Vladimira Putina na vlast u Rusiji“, zaključio je reditelj za koga Venecijanski filmski festival ima posebno značenje.
Godine 1986. u sklopu tog festivala prikazan je njegov prvi film Désordre, koji je ovenčan nagradom kritike Fipresci.
Film je sniman u Letoniji, a uz Loa i Dana u njemu glume i Alisija Vikander, Tom Stariđ i Džefri Rajt, piše Jutarnji list.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


