Foto: Matt Baron/BEI / Shutterstock Editorial / Profimedia
Stiven Spilberg je najkomercijalniji reditelj u istoriji kinematografije, čija filmografija vredi više od 10 milijardi dolara na bioskopskim blagajnama.
Iako ga kritičari često optužuju za preterani sentiment i podilaženje publici, činjenica je da retko ko tako dobro zna šta publika želi da vidi. Tokom karijere snimio je neke od najvećih filmskih klasika, a i sam priznaje da nije savršen. Ipak, jednom je bez ikakve dileme rekao da postoji reditelj koji jeste., piše Far Out Magazine.
Poput svakog reditelja, i Spilberg je u karijeri imao promašaje, ali lista njegovih uspeha daleko je duža i uključuje kultne klasike poput „Ajkule“, „Otimača izgubljenog kovčega“, „Parka iz doba jure“, „Šindlerove liste“, „E.T.-ja“ i „Spašavanje redova Rajana“. Ni sam Spilberg nikada ne bi tvrdio da je savršen. Ipak, postoji jedna osoba koju je bez zadrške nazvao savršenom.
Jedan reditelj za njega je pojam savršenstva
U jednom davnom razgovoru iz 1974. godine, slavni filmaš otkrio je koji je za njega reditelj savršen u svom poslu.
„Džon Ford je, tehnički gledano, za mene bio savršen filmaš, a Orson Vels drugi. Forda sam stavio ispred Velsa isključivo kao tehničara, kao sjajnog tehničara, iako su mi se zbog toga rugali i smejali.“
Zanimljivo je da se Dejvid Lin, reditelj njegovog omiljenog filma, nije našao ni među prva dva. Spilberg je čak osetio potrebu da objasni zašto je genije iza „Građanina Kejna“ završio na drugom mestu, iza čoveka koji je redefinisao vestern i bio najbliži saradnik Džona Vejna.
Iako Fordov stil možda nije bio najraskošniji, njegova kompozicija kadrova bila je bez premca, a ključna lekcija koju je Spilberg od njega naučio bila je ekonomičnost. „Ako me je išta naučio, naučio me je kako da se suzdržim. Mislim, Ford je bio tako razborit u svojim krupnim planovima i širokim kadrovima.“
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


