Ekskluzivno ukazanje jednog od najznačajnijih internacionalnih ansambala današnjice koji pomno brinu o fantastičnom nasleđu zvuka 20. veka – Klangforum Wien – na aktuelnoj Međunarodnoj tribini kompozitora, dovelo je celu ovogodišnju stvar do vrhunca njihovim nastupom u dvorani Kolarčeve zadužbine, oduševljavajući, nadahnjujući i ispunjavajući srećom ljubitelje savremenog komponovanja i interpretacije u tolikoj meri da su posetioci ovog jedinstvenog događaja izlazili potom na ulicu upravo zračeći supstancu ovako poučnog predavanja muzici bez ikakve zadrške.
Raskošni sastav Klangforum Wien, po svojstvima i osobenostima svojih instrumenata, ali i prefinjeno prevratničkim načinima njihovog korišćenja i varijetetima uzajamnog ukrštanja te osvešćenosti glede zvukovlja oko sebe, gradi tako ambijent za proticanje nečega što bi se moglo označiti kao veličanstvena gradska larma, zgodna da se u nju utopi mnogo današnjeg poovskog „čoveka gomile“, ali koja takođe sama po sebi, ovako zabeležena i iznova proizvedena, odistinski predstavlja super-remek-delo zbiljske umetnosti.
Ima dakle ovde i čeličnih pegaza lokomotiva velegradskog metroa koji ržu u podzemlju stanica, kuckanja potpetica po pločnicima i disko podijumima, fabričkog ritmičkog pakla, filozofije tekstura, elegantne svakodnevne kalvarije, fizičkih zakona što probijaju iz nevidljivih svakidašnjih radnji i pokreta posvuda unaokolo, razdraženih kolora, haotičnog raspršivanja i pribijanja tačkica ljudskih skupova u megalopolisu, zabave i rada koji počinju da nalikuju jedan drugom, sve to na način dalekovido virtuozan u jednom briljantnom repertoaru (Bernhard Gander „praznik.stanica“, „Noge i najlonke“, Žorž Apergis „Titer-Toter“, Janis Ksenakis „Rad“). Praznik za naše uši!
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


