Predložili smo otkup većinskog dela bus plusa kako bi se taj sistem ponovo vratio u vlasništvo Grada i time obezbedilo funkcionisanje ovog sistema – rekao Siniša Mali, predsednik Privremenog organa Beograda na jučerašnjoj konferenciji za medije u Starom dvoru.
Povodom njegove izjave, kompanija Apeks, koja upravlja bus plus sistemom za naplatu karata u javnom prevozu, potvrdila je da sa Privremenim organom Beograda pregovara o ponudi grada da za otkup.
„Nakon nekoliko apela naše kompanije da se otvoreno razgovara o unapređenju razvoja prevoza, otpočeli smo pregovore o daljim uslovima poslovanja sistema bus plus u Beogradu, kada je jedna od tema bila i zainteresovanost grada da otkupi sistem“, navodi se u saopštenju Apeksa.
U ovoj kompaniji kažu i da su pripremili „niz drugih rešenja, koja bi unela napredak u celokupan razvoj sistema prevoza i predstavljala prevazilaženje problema sa kojim se suočavamo zajedno sa svim ostalim učesnicima u prevozu“ i dodaju da sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu „funkcioniše u potpunosti“, i da se sve ugovorne obaveze „do detalja poštuju“.
Naime, Mali je kazao da nije ponuđena konkretna cena za kupovinu većinskog dela ove firme, jer se čeka odgovor i dodao da će Grad morati da potraži drugo rešenje ako se ne postigne dogovor sa Bus plusom.
Ugovor na deset godina
Ugovor sa privatnim srpsko-turskim konzorcijumom potpisan je na čitavu deceniju i prema ovom dokumentu, Grad stiče pravo da otkupi sistem posle četiri godine od uvođenja. Cena u petoj godini eksploatacije je 5,6 miliona evra. Ukoliko bi Grad sistem preuzeo u šestoj, to bi koštalo 4,6 miliona, u sedmoj – 2,4 miliona, a u osmoj – milion evra. Ukupna cena opreme i softvera sa ugradnjom bez PDV iznosila je 12.153.232 evra. U decembru 2013. godine tri sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća “Beograd” zatražila su da se raskine ugovor o bus plus sistemu naplate i kontrole karata u javnom prevozu i taj posao ponovo vrati GSP-u. Zahtev su uputili Sindikat vozača GSP “Beograd”, Saobraćajni sindikat GSP “Beograd” i Sindikat “Evrovozač”, koji tvrde i da je taj ugovor štetan i po GSP i po građane. Oni su tvrdili da je “šest miliona evra iz gradskog budžeta plaćeno za zakup i instaliranje validatora “bus plus” sistema, iako je bilo logično da konzorcijum, koji je dobio ovaj višemilionski posao i uzima 8,53 odsto od naplate karata, treba besplatno i da instalira opremu”. Sa druge strane, Apeks je isticao da grad Beograd nije uložio nijedan dinar u uvođenje bus plus sistema. Direkcija za javni prevoz potpisala je 2010. godine ugovor o uvođenju novog sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu sa kompanijama ‘’Apex Solution Technology’’ i ‘’Lanus“ iz Beograda i kompanijom ‘’Kent Kart“ iz Istanbula.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


