Zbog realizacije projekta „Beograd na vodi“, javno preduzeće „Železnice Srbije“ su u prethodna tri i po meseca iz železničke stanice „Beograd“ demontirale i skinule oko 23 kilometra šina.


Radovi su 8. marta počeli na „Zapadnoj ploči“, da bi se u aprilu nastavili na „Severnoj“ i na prostoru „Blok Obala – Blok Prelaz“. Zbog velikih poplava u drugoj polovini maja, mašine su na desetak dana bile sklonjene sa prostora železničke stanice Beograd. Pored 23 kilometra šina koje su skinute na četiri lokacije, demontirano je i 40 skretnica, od kojih su pet upotrebljive i biće korišćene na drugim prugama, kao i oko 5.000 starih kolosečnih pragova, skoro 12.500 komada raznog upotrebljivog sitnog kolosečnog pribora, 50 kubika stare skretničke građe, oko 400 upotrebljivih drvenih kolosečnih pragova, 1.840 kilograma starog bakra i 33 stubova kontaktne mreže.

Materijali koji će biti upotrebljeni, prebačeni su na nove lokacije, pa je tako 788 betonskih pragova prevezeno u Vladičin Han, oko 1.200 metara kompletnih šinskih polja u Sremsku Mitrovicu potrebnih za remont pruge kod Petlovače, a drveni pragovi u Banju Koviljaču.

U prvoj polovini juna firme koje su pobedile na javnoj licitaciji za otkup starog gvožđa demontiranog u stanici Beograd otpremile su ukupno 1,8 tona starog bakra i 425 kubnih metara starih kolosečnih i skretničkih pragova.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari