Dug Beograđana preduzeću JKP „Infostan“ za komunalne usluge, za prošlu godinu, iznosi dve i po milijarde dinara, dok na mesečnom nivou ta cifra iznosi 200 miliona dinara, kažu iz ovog komunalog preduzeća.


– Kako bi regulisali svoja dugovanja korisnicima smo ponudili mogućnost da zaostale obaveze zaključno sa majem 2012. godine plate na 24 mesečne rate, uz grejs period od dve godine. Za razliku od ostalih, reprogram Infostana nije vremenski ograničen, već je trajna poslovna aktivnost. Ovakvim reprogramom stari dugovi u svakom trenutku mogu da se refinansiraju, a da se pri tome ne stvaraju gužve u radnim jedinicama – kaže za Danas Milica Paunović, šef odseka za informisanje ovog preduzeća. Ona dodaje da se i pored reprograma neplaćeni računi mogu da se refinansiraju beskamatnim kreditom po kartici Unikredit banke, na tri, šest ili 12 mesečnih rata.

– Procenat naplate potrošenih komunalnih usluga iznosi iznad 90 odsto. Od ukupno 650.000 korisnika, više od dve trećine plaća svoje obaveze do 15. u mesecu sa unapred obračunatim popustom od pet odsto, dok skoro 60.000 socijalno najugroženijih sugrađana pored popusta koristi i subevnciju deset do 50 odsto pri plaćanju potrošenih komunalnih usluga – ističe Paunovićeva.

Prema njenim rečima, nešto manje od deset odsto korisnika hronično kasni sa plaćanjem potrošenih komunalnih usluga, preko roka od godinu dana, međutim polovina neplatiša ne izmiruje potrošene obaveze zbog egzistencijalne ugroženosti, dok druga polovina njih nije ni po kom osnovu socijalno ugrožena već izbegava plaćanje.

– Na svakom mesečnom računu precizno su iskazane sve obaveze, kako mesečna akontacija, tako i neizmirene obaveze za koje je pokrenut postupak prinudne naplate, ali i obaveze koje još uvek nisu utužene. Na taj način korisnici svakog meseca jasno mogu da vide da li imaju dug, koliko on iznosi i iz kog perioda datira – objašnjava Paunovićeva.

Prinudna naplata nakon 12 meseci

U skladu sa važećim Zakonom o izvršenju i obezbeđenju JKP „Infostan“ je u obavezi da pokrene postupak prinudne naplate u roku od godinu dana, kako potraživanja ne bi zastarela. Ovo preduzeće koristi maksimum od 12 meseci koji zakon dozvoljava prilikom utuženja i shodno tome pokreću prinudnu naplatu kada nemaju nikakvu drugu opciju, kaže Paunovićeva. Pre podnošenja predloga za izvršenje na osnovu verodostojne isprave korisnik dobija opomenu, nakon čega profesionalni izvršitelji donose Zaključak koji korisniku daje rok od osam dana da plati dospele, a neizmirene obaveze. Na Zaključak se može uložiti prigovor.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari