Do kraja godine sprovešće se značajne uštede u budžetu, a samim tim biće reformisan i saobraćajni sistem, najavljuju gradski čelnici. Ovim će biti obuhvaćeno smanjenje subvencija za javni gradski prevoz i izmene u tarifnom sistemu. Takođe, oformljena je nova radna grupa koja bi trebalo da predloži konkretne promene u sistemu javnog prevoza uključujući i izmenu pojedinih linija, a sve u cilju ušteda i normalnog funkcionisanja javnog gradskog prevoza, kažu iz Direkcije za javni prevoz.
– U pripremi su nova tarifna politika i tarifni sistem koji će se primenjivati u javnom prevozu, a razloga tome je što trenutno subvencije za obavljanje javnog prevoza predstavljaju veliko opterećenje na budžet Grada. Naplata usluge prevoza je drastično smanjena, pa će stoga sve mere koje se budu preduzele u narednom periodu biti sa ciljem povećanja naplate, kao i da građani počnu da plaćaju prevoz – kaže za Danas Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz. Kako ističe, formirana je radna grupa čiji je predsednik gradonačelnik dok je u njenom sastavu i ekspertski tim sa saobraćajnog fakulteta. Prema njegovim rečima, cilj radne grupe je konsolidacija i unapređenje javnog prevoza putnika u gradu uopšte, kako po pitanju mreže linija tako i tarifnog sistema. Na redovnim nedeljnim sastancima radne grupe usaglašavaju se rešenja, a po dobijanju podataka o broju putnika i izradi studije pristupiće se racionalizaciji mreže i reorganizaciji linija.
– Takođe, intenzivirane su pripreme za uspostavljanje nove linije BGVoza koja će saobraćati do Rakovice i Resnika, dok će postojeća linija biti produžena od Pančevačkog mosta do Ovče. U planu je izgradnja novih stajališta, u saradnji sa JP „Železnice Srbije“. U skladu sa tim radiće se izmene na mreži autobuskih linija kako bi se voz na najbolji mogući način integrisao u javni prevoz – objašnjava Mitrović.
Inače, iz godišnjeg budžeta Grada izdvaja se skoro 20 odsto za javni prevoz, odnosno 13 milijardi dinara. Godišnji budžet Beograda je 60 milijardi dinara i ispada da se za javni prevoz daje skoro 20 odsto, Grad nema novca da jednu petinu izdvaja za javni prevoz, zbog čega se te subvencije moraju smanjiti. Neodrživo je da Grad subvencioniše gradski prevoz sa 20 odsto svog godišnjeg budžeta i mi to moramo da rešimo na način kojim će biti podignuta efikasnost javnog prevoza, a sa druge strane smanjene subvencije, rekao je nedavno gradonačelnik Siniša Mali, pa samim tim Grad nema novca za te izdatke.
Prevoznicima četiri milijarde dinara
Pregovori sa Gradom omogućili su delimično prevazilaženje finansijskih problema privatnih prevoznika. Iz Sekretarijata za saobraćaj ističu da je uzrok trenutnog stanja ugovor koji je u ranijem periodu sklopljen, a prema kome je Grad preuzeo rizik smanjenja naplate karata.
– Trenutno se tri meseca kasni sa isplatom ugovornim prevoznicima što predstavlja preko 1,5 milijardi dinara duga. Kako bi se problem rešio biće napravljen protokol kojim će se definisati dinamika plaćanja do kraja godine, što će uslediti nakon usvajanja budžeta. Na godišnjem nivou za javni prevoz se iz budžeta izdvaja oko 12,5 milijardi dinara, od čega četiri milijarde dinara za ugovorne prevoznike – podsećaju iz Sekretarijata.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


