Tražimo od Grada i njegovih čelnika da se konačno zauzmu za Gradsko saobraćajno preduzeće “Beograd” (GSP), jer ovako više ne može. Sve se vrti oko novca. Tačnije, GSP nema novca.

Dve i po godine ne upravljamo naplatom od prodaje karata i to je rezultiralo propadanjem naših vozila i neisplaćenim dugovanjima prekovremenog rada. Naplata je već mesecima 200 miliona, a kada je GSP kontrolisao karte, ona je bila 650 miliona dinara. Stoga, potrebno je da se naplata karata vrati GSP-u i da se Beograđanima objasni da moraju da plaćaju kartu, kaže za Danas Miroslav Jovanović, potpredsednik reprezentativnog Samostalnog sindikata GSP-a.

– Imamo neisplaćenih vožnji u milijardama dinara. Vozačima i radnicima održavanja nisu isplaćeni svi prekovremeni sati, jer većina njih, zbog starosti voznog parka i manjka vozača, radi sa jednim slobodnim danom nedeljno – ističe Jovanović.

Prema njegovim rečima, na svemu se štedi, a postoji i manjak vozača. Vozni park je star i na ivici tehničke ispravnosti, posebno onih vozila koja saobraćaju u prigradskim naseljima, poput Ritopeka ili Rušnja, a ne dobijaju dovoljno novca za rezervne delove. Štedi se, dodaje on, i na nabavci novih vozila, kojih je potrebno još oko stotinu, jer je, ne računajući nove “Solarisove” autobuse, vozni park u proseku star deset godina, ali ima i vozila koja su stara i do 20.

– Radnici održavanja rade u otežanim uslovima, a to je potencijalna pretnja za bezbednost putnika. Naravno da će se pokvariti autobus koji odradi sve tri smene. Grad nema doviljno novca, a preduzeće je prezaduženo. Obraćali smo se gradskim čelnicima nekoliko puta, ali se još niko nije odazvao i nema povratnih informacija. Zbog toga smo rešili da od 1. septembra, ako se do tada ništa ne reši, ispred gradske Skupštine održimo protest i javno iznesemo naše mišljenje – najavljuje Jovanović. On zaključuje da GSP ima šanse za napredak, ali da je za to potrebna dobra strategija osnivača – Grada Beograda.

I Jovan Petko, zamenik predsednika drugog reprezentativnog sindikata – Sloga GSP, kaže za naš list da je situacija u preduzeću veoma teška i da se problemi gomilaju iz dana u dan, a da se pritom ne rešavaju.

– Ako do septembra stvari ne krenu na bolje, pridružićemo se svojim kolegama iz Samostalnog sindikata u protestu. Radnici su zabrinuti za svoja radna mesta, kasa preduzeća je prazna, a vozila su stara i u lošem stanju. Svi su nezadovoljni. Mi smo svakodnevno u kontaktu sa upravom preduzeća, ali niko od njih nema neko brzo rešenje, koje bi svima pomoglo – navodi Petko.

S druge strane, Željko Milković, v.d. direktora GSP-a, navodi za Danas da protesta 1. septembra neće biti i da će rukovodstvo tog preduzeća, u saradnji sa radnicima i predstavnicima sindikata, doći do zajedničkog rešenja.

Kako kaže, u ovom slučaju nema suprotstavljenih strana već samo onih koje zajednički rešavaju nagomilane probleme.

– Radnici povremeno rade prekovremeno kada to zahteva priroda posla i trenutna situacija. Desi se i da preduzeće kasni u ispunjavanju svojih obaveza prema radnicima, poput isplate prekovremenih časova ili jubilarnih nagrada, ali se tih obaveza ne odriče i ispunjava ih, svakako vodeći računa o finansijskim efektima na poslovanje i poštujući zakonske okvire – ističe Milković.

Vozni park star, ali ispravan

„Vozni park GSP-a jeste star. Prosečna starost voznog parka je preko deset godina. To je činjenica i trenutno zatečeno stanje. Vozila GSP-a koja saobraćaju na ulicama jesu stara, ali su ispravna“, ističe v.d. direktora ovog preduzeća. Milković navodi da vozila imaju redovne godišnje tehničke preglede prilikom registracije, vanredne šestomesečne, kao i dnevne preglede, a da u slučaju uočavanja eventualne neispravnosti na liniji vozač je dužan da vozilo vrati u pogon na opravku. „Novca za rezervne delove ima, ali se on troši u okvirima Zakona o javnim nabavkama, što ponekad produžava proces realizacije“, navodi v. d. direktora GSP-a.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari