Pacijenti koji su nezadovoljni radom i uslugom u domovima zdravlja i drugim zdravstvenim ustanovama na teritoriji Beograda, svoje pritužbe i sugestije, od pre tri meseca, mogu da upute na adresu Kancelarije za zaštitu prava pacijenata, koja je osnovana u decembru 2013. kao posebna organizaciona jedinica Gradske uprave. Sedište Kancelarije je u Tiršovoj broj 1, a rad sa strankama je radnim danima od devet do 15 časova.
– Kancelarija organizuje zaštitu prava pacijenata. U kontaktu sa građanima rade savetnici za zaštitu prava pacijenata, koji pružaju potrebne informacije i savete koji su garantovani Zakonom o pravima pacijenata. Takođe, postupaju i po uloženim usmenim ili pismenim prigovorima pacijenata. Njihova obaveza je da po pritužbi pacijenta odu u gradsku zdravstvenu ustanovu, privatnu ordinaciju ili bilo koju drugu zdravstvenu, i utvrde bitne činjenice i okolnosti koje su u navedene u prigovoru građana – objašnjava za Danas Mladen Belojević, šef Kancelarije za zaštitu prava pacijenata. Kako kaže, ukoliko postoji potreba, od rukovodilaca ustanova, odnosno osnivača privatne prakse, savetnici imaju pravo da traže dodatne informacije, obaveštenja i mišljenja. Kada se prikupe svi podaci, savetnik sačinjava izveštaj u kome se zaključuje da li je prigovor od strane pacijenta bio opravdan ili nije. Prema rečima našeg sagovornika, izveštaj savetnika dostavlja se pacijentu i nadležnima u tuženoj zdravstvenoj ustanovi. Ukoliko je prigovor osnovan, zdravstvena ustanova je u obavezi da preduzme odgovarajuće mere kako bi se ostvarilo pravo pacijenta koje je bilo povređeno.
– Do polovine marta ove godine primljeno je 96 prigovora i dato 435 informacija i saveta u vezi sa pravima pacijenata. Najveći broj prigovora odnosio se na nezadovoljstvo pacijenata odnosom zdravstvenih radnika prema njima. Pacijenti su takođe nezadovoljni nedostupnošću zdravstvenih ustanova, odnosno time što se niko od zaposlenih ne javlja na telefon. Zato je važno da između pacijenata i zdravstvenih radnika postoji i da se razvija partnerski odnos, koji se zasniva na međusobnom poštovanju, uvažavanju i razumevanju, posebno imajući u vidu da su pacijenti bolesne osobe – kaže Belojević i dodaje da će i nadalje, u skladu sa odredbama Zakona o pravima pacijenata, Grad nastaviti da obezbeđuje zaštitu prava pacijenata.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


