Predstavnici taksi udruženja potvrdili su za Danas da su se sastali sa gradonačelnikom Đilasom i da su od njega dobili usmeno obećanje da će grad prihvatiti njihove zahteve, sem onog o uvođenju fiskalnih kasa u taksi vozila, budući da je to u nadležnosti Ministarstva finansija. Predsednik sindikata taksista Beograda u osnivanju Vlada Bulatović, kaže da protestne vožnje najavljene za 1. decembar, neće biti ukoliko se do petka gradonačelnik pisano ne obaveže da će zahteve taksista ispuniti.
– Razgovor sa gradonačelnikom bio je konstruktivan i očekujem da do petka njegov konačan odgovor bude pozitivan. U međuvremenu čekamo i kakav će dogovor sa gradonačelnikom postići autoprevoznici, jer su naši i zahtevi kamiondžija zajednički. U svakom slučaju, nećemo odustati od naših zahteva, ali sačekaćemo i konačnu odluku grada – rekao je Bulatović za Danas. On je najavio da će u petak na konferenciji za novinare taksisti i autoprevoznici obelodaniti da li će biti protesta ili ne.
Da podsetimo, taksisti zahtevaju utvrđivanje jedinstvene cene taksi prevoza, onemogućavanje rada divljim taksistima, hitno zaustavljanje izdavanja novih dozvola za obavljanje taksi prevoza, prolongiranje uvođenja fiskalnih kasa u taksi vozila u naredne dve godine, kao i odlaganje sprovođenja odredbi koje se odnose na usklađivanje vozila sa ekološkim normama Euro 3 i 4. A jedan od zahteva je i obaranje tendera „JAT ervejza“ za obavljanje taksi usluga radi besplatnog prevoza putnika te kompanije.
U Direkciji za javni prevoz kažu da će u roku od šest meseci svi taksisti morati da imaju licence grada ako žele da se bave taksiranjem u Beogradu. Pomoćnik direktora Direkcije za javni prevoz Aleksandar Đukić izjavio je juče da je rok za obavezno postavljanje motora euro 3 produžen do kraja 2010. godine. I da će na predloženi zakon o prekršajima grad uložiti amandman koji bi omogućio da se divljim taksistima oduzmu i ona vozila koja ne glase na njihovo ime, a kojima nelegalno taksiraju, objasnio je Đukić. Dogovor, međutim, nije postignut oko uvođenja fiskalnih kasa.
Đilas: Ko želi blokadu, biće bez podrške
– Predstavnicima taksi udruženja i asocijacija preneo sam svoj stav o većini tačaka koje su oni izneli, kao i moj stav o pretnji blokadom Beograda na bilo koji način. Svako ko želi da blokira grad neće imati moju podršku, nego upravo suprotno. Kad je reč o zahtevima taksista, lako smo se dogovorili. Grad će podneti amandman na Zakon o prekršajima kako bi se omogućilo oduzimanje vozila i onim nelegalnim taksistima koji rade s tuđim vozilima.
– Ne slažem se s mišljenjem iznetim u medijima da naša inspekcija ne radi svoj posao zato što je za manje od godinu dana 617 takvih počinilaca privedeno, a četrdeset vozila je oduzeto. To je za naše uslove veliki broj. Dogovorili smo se i da zbog ekonomske situacije taksistima koji nisu uspeli da pređu na nove motore, koji su standardizovani, produžimo rok do kraja sledeće godine – rekao je gradonačelnik Đilas.
Fiskalne kase novi namet
– Jedna fiskalna kasa košta od 100 do 150 evra, a za njeno održavanje i troškove knjigovođe treba da izdvojimo još 70 do 80 evra. Zato smo i tražili da se ta odluka prolongira na dve godine, a u međuvremenu, kao prelazno rešenje se mogu koristiti registar kase za štampanje računa ili sadašnje rešenje izdavanja taksi bloko računa overenog pečatom – kaže predstavnik autoprevoznika Dušan Perić. On dodaje da kamiondžije zahtevaju odgovornost gradske inspekcije zbog nerada, jer, prema zvaničnim podacima, promilima se beleži rad divljih kamiondžija, a situacija na ulici je potpuno drugačija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


