Direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović potvrdio je da će sutra, 8. marta početi uklanjanje pruge na Glavnoj železničkog stanici „Beograd“ da bi se olobodio prostor za tržni centar i kulu „Beograda na vodi“. On je novinarima posle potpisivanja aneksa ugovora o ruskom kreditu za modernizaciju železnice kazao da će u savskom priobalju Beograda biti uklonjeno 50 kilometara pruge i više od 200 skretnica.
„Dat nam je rok od šest do osam meseci“, naglasio je Simonović i dodao da će kompletna operativa Železnice Srbije raditi na tome po 12 sati, a ako bude potrebno, i duže. On je objasnio da je zbog uklanjanja pruge potrebno pojačati vezu Železničke stanice Topčider i Dunav stanice.
Simonović je ranije kazao da će prva faza uklanjanja pruge koštati 2,55 miliona evra. Podsetimo, Železnice Srbije koriste 95 odsto od 90 hektara na kojima bi se gradio „Beograd na vodi“. Ideja je da se na ovoj površini uz desnu obalu Save, u centru Beograda, s kompanijom „Igl hils“ Muhameda el Abara izgradi 1,8 miliona kvadratnih metara poslovnog, stambenog, kulturnog i komercijalnog prostora.
Nikić: Nema dovoljno mehanizacije
– Nemamo mehanizaciju za uklanjanje pruge koje najavljuje generalni direktor, a nemamo ni gde da smestimo razmontirane šine – kaže Nebojša Nikić, predsednik Sindikata izvršnih službi srpskih železnica i naglašava da je zamisao generalnog direktora Železnice neizvodljiva. Ukazujući na „zabrinjavajuće stanje u Železnici, neodgovorno poslovanje“ i „bahatost direktora“, Nikić ističe da će „ firme koje budu angažovane, pregovarati direktno sa Simonovićem, kao što je to bio slučaj i ranije“, jer „sve što radi, radi na procenat“. Nikić upozorava da i ovog puta može doći do malverzacija jer niko nije precizirao gde će „završiti stare šine“. On podseća na nedavni „slučaj prodaje teretnih kola u staro gvožđe kada je Železnica Srbije oštećena za 65 miliona dinara“. S. M. B.
Učestale nesreće zbog neispravne signalizacije na prugama
Poslednja u nizu nesreća na srpskim železnicama dogodila se pre dva dana, kada je na železničkoj stanici Krnjača iz šina ispao putnički voz na relaciji Zrenjanin – Beograd. Prema rečima Nebojše Nikića, predsednika Sindikata izvršnih službi srpskih železnica, katastrofa je izbegnuta zahvaljujući mašinovođi koji je primetio da se skretnica ispred njega sama okreće i i što je uspeo da zaustavi voz pre grudobrana. „Signalizacija na ovom delu pruge već duže vreme ne radi, skretnice se same okreću“, kaže Nikić.
Učestale nesreće na Železnici, poput nesreće kod Zaječara, sudara dva teretna voza u stanici Sopot Kosmajski, ali i ispadanje iz šina međunarodnog putničkog voza koji je iz Bara saobraćao za Beograd u železničkoj stanici Rakovica prethodne nedelje, su kako navodi Nikić, posledica mera štednje zbog kojih su izostale neophodne rekonstrukcije.
„Zbog mera štednje koje sprovodi generalni direktor ugrožena je bezbednost putnika i radnika u železničkom saobraćaju. Ne funkcionišu nam sistemi za signalizaciju, uređaji u lokomotivama ne rade, vozovi se u stanicu usmeravaju mobilnim telefonima i sva je sreća što do sada nije bilo povređenih“, kazao je Nikić. S. M. B.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


