Najveća nacionalna kampanja posvećena bezbednosti mladih u saobraćaju, pod sloganom „Stop za mladost – ludost u saobraćaju“ počela je juče puštanjem televizijskog spota i podelom 50.000 brošura u 150 gradova širom zemlje. Pripadnici Saobraćajne police pojačanim intenzitetom sprovodiće kampanju tokom predstojećih praznika, sve do 14. januara 2014.

Kampanja je zajednički poduhvat Agencije za bezbednost saobraćaja, Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstva omladine i sporta i Kancelarije za mlade Beograda.

Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, Stojadin Jovanović, rekao je da svakog dana u svetu pogine u saobraćajnim nesrećama oko 1.000 mladih između 19 i 25 godina starosti, a da je u Srbiji od ukupnog broja poginulih petina ove populacije.

– Drago mi je da je problem prepoznat i opasnost koju sa sobom nosi nebezbedna vožnja. Više mladih ljudi umire od posledica povreda u saobraćajnim nezgodama nego od HIV-a, malarije ili drugih oblika nasilne smrti. Mladi uglavnom stradaju zbog prebrze vožnje, nepoštovanja pravila sigurnosti, konzumiranja alkohola i droga, nepažnje u vožnji, umora i nedovoljne uočljivosti na putevima – rekao je Jovanović na konferenciji za medije. On je naveo tri ključna faktora koji utiču na povećanje rizika stradanja mladih: godine, neiskustvo i pol i da je cilj kampanje da spotom koji će se puštati na medijima utiču na svest mladih da iza svakog rizičnog ponašanja stoji opasnost.

Državni sekretar u Ministarstvu omladine i sporta, Nenad Borovčanin , istakao je da hiljade volontera u opštinama i gradovima Srbije u kojima je stradalo najviše mladih u saobraćaju, ispred lokalnih Kancelarija za mlade, deli edukativne brošure.

– Brošure dele radi ispunjenja krajnjeg cilja – smanjenja smrtnosti njihovih vršnjaka i samo multisektorska saradnja, podizanje svesti i zajednički rad institucija, medija, ali i čitavog društva, mogu dovesti do toga da se promeni mapa koja mnoga mesta na karti Srbije boji u crno – istakao je Borovčanin.

Među mladima u Srbiji sprovedena je anketa kojim znanjima o bezbednosti u saobraćaju raspolažu. Stručni tim Agencije uradio je analize i izradio mape javnog i saobraćajnog rizika u vezi sa stradanjem mladih. U sklopu pripremnih aktivnosti održano je „pilot“ predavanje za srednjoškolce. Na radio i TV stanicama plasirani su radijski i video spotovi koji skreću pažnju na posledice vožnje pod dejstvom alkohola.

Skrenuti pažnju javnosti

Kancelarija za mlade i ovoga puta se odazvala pozivu Agencije za bezbednost saobraćaja i ministarstava unutrašnjih poslova i omladine i sporta, kako bi se kampanja što bolje realizovala. Ovo nije prva akcija koju Kancelarija za mlade sprovodi kako bi povećala bezbednost mladih u saobraćaju, prethodno smo radili kampanju „Ili voziš ili piješ”. Cilj ovakvih kampanja je da se skrene pažnja javnosti na ovaj gorući problem našeg društva. Nadamo se da će akcija dati efekat i da će se smanjiti broj saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju mladi, kao i smrtnost u saobraćaju – naglasio je zamenik direktora Kancelarije za mlade Nikola Rajičić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari