Grad Beograd danas je objavio poziv za dostavljanje ponuda za radove na rekonstrukciji tramvajskih šina u Ulici vojvode Stepe na Voždovcu. Predviđeno je da radovi obuhvate rekonstrukciju tramvajske pruge, kolovoza i trotoara od Autokomade do okretnice tramvaja na Banjici. Kako se navodi, radiće se i na odvodnjavanju tramvajske baštice, kolovoza i trotoara, a biće obnovljena i tramvajska kontaktna mreža, saobraćajna oprema i signalizacija, osvetljenje, elektroenergetska infastruktura, dok će postojeće komunalne instalacije biti izmeštene i zaštićene.
Za obnovu Ulice vojvode Stepe Gradska uprava Beograda i Agencija za investicije i stanovanje nameravaju da upotrebe deo sredstava iz kredita EBRD-a i kao i sredstava iz donacije EU za troškove projekta unapređenja beogradskog javnog gradskog prevoza i saobraćajne infrastrukture.
Planirano je da radovi traju godinu dana, s tim što saobraćaj ne bi morao da se zaustavljao u potpunosti, jer će se raditi po fazama. Kako je već najavljivano iz gradske uprave, prva faza rekonstrukcije Ulice vojvode Stepe, projekta vrednog 22 miliona evra, trebalo bi da počne na jesen.
Po završetku rekonstrukcije Ulica vojvode Stepe imaće šine po sredini, po jednu traku u oba smera i 350 parking mesta, čime će se kako je nedavno rekao gradski menadžer Aleksandar Bijelić, značajno poboljšati protok i tramvajskog i drumskog saobraćaja, ali i rešiti dugogodišnji problem parkiranja u ovoj ulici. Biće obnovljeno 3,4 kilometara ulice.
Rekonstrukcija Ulice vojvode Stepe deo je programa Urbane obnove grada, koji je započet je 2005. godine potpunim preuređenjem Nemanjine ulice. Obuhvatio je i rekonstrukcije šina, kontaktne mreže i kompletnih ulica na preko 15 lokacija a u okviru njega je i rekonstrukcija Starog Savskog mosta urađena 2008. godine.
„Španci“ čekaju nove šine
Osim obnove Ulice vojvode Stepe planirana je i rekonstrukcija Trga Slavija i Bulevara oslobođenja, za šta idejna rešenja već postoje. Do sada su na tom potezu saobraćali stari tramvaji, ali kad bude rekonstruisana Ulica vojvode Stepe i popularni „španci“ prevoziće putnike na linijama 9, 10 i 14.
Oštri uslovi
Za ovaj posao može da konkuriše ponuđač koji ima prosečan godišnji prihod kao glavni izvođač u poslednje tri godine od najmanje 18 miliona evra, zatim da prikaže da ima uspešno iskustvo kao izvođač menadžer u realizaciji u poslednjih pet godina najmanje tri projekta koji su po prirodi i složenosti slični sa ugovorom, kao i iskustvo izvođača najmanje dva ugovora u toku poslednjih pet godina, svaki u vrednosti od najmanje 10 miliona evra koji su uspešno završeni i na sličnim poslovima u ugovoru. Uz ponudu mora da bude priložena tenderska garancija od 57 miliona dinara, a predtenderski sastanak biće održan 15.jula.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


