Veoma je bitno da u vreme epidemije gripa naši sugrađani brže i efikasnije obavljaju svoje poslove kako ne bi dolazilo do zastoja u saobraćaju. Zbog toga smo i pokrenuli akciju obrade žutih traka koje su namenjene prioritetima: hitnoj pomoći, policiji, gradskom prevozu i drugim službama. Akcija je počela u ponedeljak i neće biti prekidana sve dok se ovaj problem ne reši – rekao je juče Živorad Anđelković, pomoćnik gradonačelnika.


On je podsetio da u Beogradu postoji 29 ulica sa režimom žutih traka. Neke su sa režimom od 24 sata, neke od sedam do devet ili od 14 do 18 časova u špicu.

– Ukoliko bi one funkcionisale po saobraćajnim pravilima, imali bismo efekat kao da smo uključili 300 autobusa, što bi značilo da bi saobraćaj bio za trećinu efikasniji i da bi u autobusima bilo za trećinu manje putnika nego sada. Jedan autobus, bilo da je zglobni, koji prima do 200 putnika ili solo, koji prima oko 100, zamenjuje od 70 do 130 automobila, što dovoljno govori o tome koliko žute trake trebaju da budu slobodne – kazao je Anđelković i najavio da će ovog meseca biti postavljene kamere u svim žutim trakama, koje će biti osnov za postupanje prema nesavesnim vozačima.

Zajedničkoj akciji grada Beograda i MUP-a na obezbeđivanju zaštite protočnosti saobraćaja u žutim trakama na Brankovom mostu prisustvovali su i: Slobodan Ležajić, pomoćnik gradskog sekretara za saobraćaj, Nikola Popovac, pomoćnik načelnika Policijske uprave za grad Beograd i Dragan Bogosavac, načelnik gradske Uprave saobraćajne policije.

Kako je rekao Dragan Bogosavac, načelnik gradske Uprave saobraćajne policije, reč je o plemenitoj ideji, koja „nažalost mora da se sprovodi uz sankcije“. Kazna za kretanje u žutoj traci je 2.000 dinara.

– Prema našim podacima, u toku jedne sedmice više od 10 Beograđana bude povređeno, najviše putnika javnog gradskog saobraćaja jer vozači koji ne poštuju žute trake primoravaju vozače autobusa na iznenadna kočenja. Mi ćemo do usvajanja novog zakona postupati onako kako sada radimo, sankcionisanjem vozača koji ne poštuju žute trake ili, zbog konfiguracije terena, isključivanjem u sporedne ulice i fizičkim obezbeđivanjem ovih traka – kazao je Bogosavac.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari