Vesić obišao geološke radove za projekat prve linije beogradskog metroa

Ostavite komentar


  1. Kada bi zamenik gradonačelnika Beograda znao, da je na izgradnji metroa »Line 3« u Mumbai, Indija dužine 33km, sa 26 stanica, celom dužinom na dubini od prosečno 30m i to u bazalt steni, angažovano 17 TBM mašina i to 10 novih i 7 već korišćenih, znao bi da će za izgradnju tunela za prvu fazu prve linije metroa u Beogradu biti potrebno više TBM mašina. Naime, pošto se svih 26 stanica Mumbai metroa »Line 3« grade otvorenim izkopom (Cut and Cover), a neke i uz pomoć miniranja, ukupna dužina dvocevnih tunela »Line 3« je 26.9km, pa matematika kaže, da je jedna TBM mašina angažovana na izgradnji prosečno 1,58km dvocevnih tunela. Inače, za potrebe tendera je »Line 3« podeljena u sedam (7) sektora, pa na sektorskoj izgradnji rade četiri firme iz Indije, dve iz Kine, Moscow Metrostroy iz Rusije i Dogus and Soma iz Turske. Izgradnja »Line 3« bi trebalo da se završi u roku od šest (6) godina, a pošto je za izgradnju bio tender poznata je i cena; 2.679 miliona US$, odnosno 81,2 miliona US$/km ili 66,6 miliona €/km.

Ostavite komentar


Beograd

Beograd: Grad urbane nepravde 5

Beograd: Grad urbane nepravde

„Ti, međutim, rasteš, uz zornjaču jasnu, sa Avalom plavom, u daljini, kao breg. Ti treperiš, i kad ovde zvezde gasnu, i topiš, ko Sunce, i led suza, i lanjski sneg. U Tebi nema besmisla, ni smrti. Ti sjajiš kao iskopan stari mač. U Tebi sve vaskrsne, i zaigra, pa se vrti, i ponavlja, kao dan i detinji plač.” Miloš Crnjanski, Lamet nad Beogradom

Naslovna strana

Naslovna strana za 6. i 7. decembar 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.