Igor BožićFoto FoNet Milica Vučković

Igor Božić, programski direktor N1, kaže da su mediji u okviru Junajted medije (UM) u stanju neizvesnosti i da su menadžmenti ovih medija odlučili da tu neizvesnost prekinu iznošenjem ponude većinskom vlasniku Junajted grupe (UG) – BC Partnersu.

„Mi smo sada u neobičnoj fazi, kao ljudi koji se pre svega bave novinarstvom. Odlučili smo da stvar sada uzmemo u svoje ruke i da tu neizvesnost nekako prekinemo i da zbog toga ponudimo većinskim vlasnicima UG da nama predaju medije da mi rukovodimo njima i da ćemo mi naći investitore koji će nam pomoći da opstanemo u narednom periodu“, objasnio je Božić u podkastu „Ćao Nevena“ sa Nevenom Mandžarević.


Ključna tačka neizvesnosti je, ističe, smena Dragana Šolaka i Viktorije Boklag sa mesta ključnih ljudi UG.

Uprava N1 Grupe i partnerskih redakcija Nova S, Nova.rs, Danas i Radar uputili su zvaničnu ponudu vlasnicima tih medija, BC Partners i Junajted grupi, za preuzimanje sto odsto vlasništva nad informativnim medijima u Srbiji i regionu.

„Ponudili smo ‘management buyout’, model po kome naše medije, koji ne mogu samostalno da opstanu, da mi preuzmemo rukovođenje. Mi imamo ljude koj bi investirali u to da se mi konsolidujemo i opstanemo na tržištu – ovakvi kakvi jesmo“, rekao je Božić, prenosi N1.

Dodao je da je ovakav način najefikasniji kad je nešto potrebno „brzo izvesti“.

Božić ističe da je, komentarišući snimak razgovora direktora UG Stena Milera i direktora Telekoma Vladimira Lučića, cilj predsednika Aleksandra Vučića da sve predstavi kao da on nema veze s tim, već da se radi o „privatnim poslovima“.

„Odgovora nema. Mi sada čekamo… U celoj ovoj priči bi to bio idealan izlaz za BC Partners. Oni su se uvukli u prljavu političku igru na Balkanu, pre svega u Srbiji, i ceo onaj razgovor direktora Telekoma i direktora UG je nama zazvonio kao ogroman alarm zbog čega smo sve ovo i pokrenuli. Jasno je da iza celog dogovora Aleksandar Vučić to namerio da uradi na način gde bi mogao da kaže ‘kakve ja veze imam s tim, to su neki privatni poslovi’, a snimak OCCRP govori da je u pitanju trgovina političkim uticajem državnim novcem, ako novac dolazi preko Telekoma“, istakao je programski direktor N1.

Božić navodi i da je cilj ove akcije da se spreči nešto što je, kako navodi, očigledno davno planirano, podsećajući da je Vučić o promenama u okviru N1 govorio u februaru, kada je prodaja SBB bila tema.

Podsetio je da je manjinski vlasnik UG Dragan Šolak za medije nudio 2,5 puta veću cenu za otkup, od one koju je uložio BC Partners, a da ovaj investicioni fond to nije prihvatio.

Kada su realizovane prodaje telekomunikacionih usluga, objašnjava programski direktor N1, mediji su ostali deo UG „jer je Šolak bio tu koji je pregovarao u ime UG oko prodaje SBB-a, ali mediji su bili izuzeti“.

„Naša garancija je jedan čvrst ugovor, govorim o N1 i Novoj, pošto su televizije najskuplji medij, ali mi imamo ugovor sa distributerom koji nas drži – SBB, odnosno Jetel koji nam daje garanciju u narednih pet godina da možemo da imamo stabilno finansiranje, da možemo da imamo mesečne prihode koji nas stabilno izdržavaju“, navodi on.

Božić je istakao, govoreći o prodaji SBB, da je tokom pregovora sa Jetelom, postojala mogućnost da se ide na dve opcije – ili će Jetel uključiti N1 i Novu u ugovor ili će morati da plati dodatnih 120 miliona evra koji bi omogućili poslovanje ovih medija na internetu u narednih 10 godina.

„Jetel je, verovatno, shvatio da mu se mnogo više isplati da nas ima u kablovskoj distribuciji jer to pravi razliku u odnosu na Telekom kanale i izgubili bi pretplatnike… Zbog toga su odlučili da nas zadrže i emituju naš program“, navodi programski direktor N1.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari