Od danas u Nišu besplatan gradski i prigradski javni prevoz 1Javni prevoz u Nišu: Foto N1

Od danas 1. jula Niš će imati besplatan gradski i prigradski javni prevoz, što se dešava prvi put u istoriji tog grada.

Besplatan gradski javni prevoz, uz finansijsku podršku države, najavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić 17. marta, na Svenarodnom saboru u Nišu,u organizaciji Srpske napredne stranke.

Gradonačelnik Dragoslav Pavlović je na sednici Skupštine grada 12. juna, kada je doneta odluka o besplatnom prevozu, rekao je da je „želja“ da to bude na neodređeno vreme, kao i da se „nada“ da će u lokalnom budžetu za 2026. godinu biti dovoljno novca za takvu namenu.

Aleksandar Vučić
Aleksandar Vučić na Svenarodnom saboru: Foto BETAPHOTO/SAŠA ĐORĐEVIĆ

„Budžet će u narednim godinama određivati da li ćemo imati sredstava“, kazao je on.

On je ranije kazao da ova odluka važi „za sve tri gradske zone, i to ne samo za stanovnike Niša, već i turiste i ljude iz ostalih opština u Srbiji“.

„Grad Niš neće izdvajati dodatna sredstva iz svog budžeta za gradske prevoznike. Vlada Republike Srbiće će nam obezbediti sredstva da upotpunimo ono što treba da se plati prevoznicima“, rekao je on.

Prema njegovim rečima, javni prevoz u Nišu godišnje košta 2,5 milijardi dinara i do sada je Grad iz svog budžeta izdvajao 1,25 milijardi, a isto toliki iznos je obezbeđivan prodajom karata. Sada će, kazao je on, Grad i dalje izdvajati 1,25 milijardi dinara, a isto toliko para će dobijati iz državnog budžeta.

On je tada kazao da će se „potruditi“ da niko od kontrolora Direkcije za javni prevoz grada Niša po uvođenju besplatnog prevoza ne ostane bez svog radnog mesta.

Od danas u Nišu besplatan gradski i prigradski javni prevoz 2
Javni prevoz: Beta/ Milan Timotić

„Nije da kontrolori uopšte neće biti potrebni, neko će morati da gleda stanje autobusa, neko će morati da prati broj putnika, neko će morati da bude tu kao kontrolno telo. Deo kontrolora siguran sam da može da nađe svoje radno mesto u Upravi za komunalne delatnosti“, kazao je Pavlović.

Bez posla u gradskom javnom prevozu su, inače, 1. februara ove godine, kada su počeli da funkcionišu validatori za očitavanje karata, već ostali kondukteri, kojima je Grad obećao „nalaženje novog posla“.

Uvođenje validatora i ukidanje konduktera je predviđeno ugovorom o javno-privatnom partnerstvu koji je 2020. godine Direkcija za javni prevoz zaključila sa Niš- ekspresom, Lastom i Strelom.

 

Šta će biti sa validatorima?

Pavlović je kazao prošlog meseca da validatori za očitavanje karata neće biti potrebni od 1. jula, kada kreće besplatan javni prevoz prevoz, ali da to „ne znači da nekada neće opet biti potrebni“.

Nabavka ovih validatora, koji su se koristili samo pet meseci, koštala je 24 miliona dinara.

„Niko ne kaže da li u nekom budućem trenutku oni neće biti potrebni. Ono što je izdvojeno moralo je da bude izdvojeno jer je ugovor bio takav da su morali. Nismo želeli da kršimo zakon“, rekao je Pavlović.

Miodrag Stanković, šef odborničke grupe Ujedinjeni- Nada za Niš u Skupštini grada, zahtevao je „hitnu i transparentnu istragu o milionskoj nabavci ovih validatora“.

Stanković, koji je i kopredsednik koalicije „Niš, moj grad“, zatražio je da se utvrdi ko je odgovoran za ovo „nepotrebno rasipanje ogromnih budžetskih sredstava“, ocenjujući da je ono „jasan pokazatelj neozbiljnosti i nesposobnosti aktuelne gradske vlasti da upravlja novcem građana“.

„Dok pozdravljamo uvođenje besplatnog javnog prevoza, moramo da se zapitamo: koliko dugo će ovaj model trajati i da li će i on biti samo još jedna ’investicija‘ na račun građana Niša?“, rekao je.

Korišćenje validatora pratili su česti kvarovi i problemi sa očitavanjem.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari