Subotičke škole su među prvima u zemlji prihvatile inkluzivni program obrazovanja, odnosno uključivanje dece različitih nivoa predznanja i sposobnosti u zajedničku nastavu. Nakon dosadašnjeg iskustva u tome, direktori osnovnih škola zaključili su da je za tu nastavu potreban dodatni kadar, što se može rešiti uključivanjem volontera.

Aktiv direktora će stoga uputiti zahtev Ministarstvu prosvete, kao i Pokrajinskom sekretarijatu za obrazovanje da se dozvoli rad volontera u subotičkim osnovnim školama, kao pomoć nastavnicima i učiteljima u odeljenjima gde se radi po više programa.

Kako se navodi, najveći problem je u prvim razredima gde se ponekad radi o dve ili čak tri grupe dece koje zahtevaju poseban pristup i angažovanost učitelja, kao što su romska deca, koja uglavnom nisu prošla predškolsko obrazovanje, a često ne poznaju dobro ni jezik na kojem se nastava izvodi. I uključenje đaka sa posebnim potrebama iziskuje dodatne aktivnosti nastavnika, pa bi tu asistiranje volontera moglo ne samo rasteretiti nastavnike, nego i obezbediti da učenici savladaju gradivo lakše i bolje, rečeno je na sastanku aktiva direktora.

Predlog je da se onima koji bi taj posao obavljali volonterski omogući status pripravnika, i tako im se omogući da nakon godinu dana polažu stručni ispit, što bi im pružilo šansu za kasnije lakše redovno zapošljavanje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari