Foto: Medija centarPoverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti ocenio je danas da Narodna banka Srbije, tužilaštvo i MUP treba da reaguju u slučajevima kršenja standarda korektnog odnosa banaka prema ličnim podacima klijenata.
U saopštenju se podseća da je poverenik izrekao meru upozorenja banci Eurobank a.d. Beograd pošto su dokumenta sa ličnim podacima njenih klijenata nađeni pored kontejnera za đubre.
Poverenik ocenjuje da je važno da Narodna banka u okviru svojih ovlašćenja i nadležnosti reaguje na sve slične slučajeve i očekuje da će to i činiti a prema konkretnim okolnostima, u određenim slučajevima obaveza reagovanja mora da važi i za organe kao što su tužilaštvo i MUP, kaže se u saopštenju.
U slučaju Eurobank a.d. Beograd činjenice utvrđene u postupku nadzora govore da je do prekršaja došlo, ne zbog zle namere već zbog grube nepažnje i nemara, kaže se u saopštenju i dodaje da je tim povodom poverenik uputio pismo guvernerki NBS u kome ukazuju da ovo nije bio izolovani slučaj.
Poverenik podseća da je početkom godine podneo zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka protiv Telenor banke a.d Beograd (kao pravnog sledbenika KBC banke) i njenog odgovornog lica zbog neadekvatnog postupanja sa ličnim podacima klijenata.
Takvi postupci banaka mogu predstavljati i druge ozbiljne povrede prava, van nadležnosti Poverenika, na koje bi trebalo i morali da reaguju i drugi nadležni organi jer je moguće da se radi o ozbiljnim nezakonitostima i kompromitovanju podataka koji predstavljaju bankarsku tajnu, kaže se u saopštenju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


