Školski programi i udžbenici „pucaju“ od nacionalnih sadržaja: Vlast bi da ih „pojača“

Ostavite komentar


  1. Kome smeta da bude vise nacionalne istorije? Kakve veze ima nadstresnica i istorija?

  2. Veoma je važno da se i kroz školski sistem uliva patriotizam. To ne mora biti upereno ni protiv koga, a tako rade i sve novonastale države oko nas pa zašto ne bi Srbija? Zadnjih 3 decenije naši ljudi su imali prilike da saznaju puno toga što se krilo ili lažno predstavljalo za vreme Broza!

  3. Istorija se svodi na „pricao mi moj deda“. Nema veceg idiotizma od patriotizma.

  4. Pošto ne znate šta znači da nastavnici i roditelji ne lutaju, to znači da ne vaspitaju decu onako kako ste vi drugosrbijanci vaspitani. Sve druge države su vam bolje, samo Srbi su činili zločine i genocid, ostali su se samo branili od nas. Tako je bilo i za vreme Prvog i Drugog svetskog rata, i za vreme komunista, vaših predaka, kao i za vreme ratova devedesetih. Većina nas ne želi da ima takvu decu.

  5. Moje dete ima udzbenik Klet, i u njemu nema Jasenovca ali ima Srebrnice. Proverite malo ove vase navode….i ne kaze se patriotizam vec rodoljublje.

  6. Udžbenike koje koristi moj sin,nema ništa o Jasenovcu ali Srebrenica je obradjena na dve strane.

  7. Ne razumem zašto ne može kritička misao, demokratija,Jasenovac i sve ostalo da budu u Zavodu,nego mora kod privatnika?
    Zašto ideja da nam sva deca uče iz istih udžbenika nailazi na ovakav otpor?
    Ova vlast je nebitna,oni će otići svakako, ali treba da imamo za svu decu,od Subotice do Preševa iste udžbenike,treba i taj Zavod, naravno kontrolisati,a ne da bude partijski plen kao do sada.

  8. Može li neko da kaže na kojim naučnim osnovama su zasnovane tvrdnje, koje su se nalazile ( možda se i dalje nalaze) u udžbenicima iz istorije, da su Srbi, po dolasku na Balkan, preuzeli kulturu i jezik od Albanaca, navodno starosedelaca, a da su, u doba otomanske okupacije, u janjičara išli samovoljno, kako bi se obrazovali i kulturno uzdizali?

  9. Драги моји у САД, Хрватској, Француској, Немачкој, Пољској, Украјини, итд. нема интракултуралног образовања, него строго патриотско.

  10. A stoda ne pucaju od nacionalnih sadrzaja? Jel ste bacili pogleda na udzbenike u komsiluku, pa i ne samo tamo, u Francuskoj ili Poljskoj?

  11. I sta hocete da kazete ovim tekstom? Da treba zaboraviti Jasenovac? Sa treba zaboraviti srpske zrtve? Da treba zabraniti pominjanje reci ustase jer pobogu narusicemo bratstvo i jedinstvo? Dok se mi trudimo da zaboravimo drugi uce svoju decu onome sto se nije ni desilo , a ono sto se desavalao srbima minimiziraju i ismevaju? Dok mi srbi zaboravljamo istovremeno polako i nestajemo.

  12. Ovaj autor nije čuo za Postmodernizam. Sve je konstrukcija, nema objektivne istine. Tako da pustite da se malo branimo od slovenačkih i hrvatskih konstruktora. Da vidimo, možda bude nešto bolje.

  13. Možete li da objavite odgovor?
    Kvalitet udžbenika je na nedopustivo niskom nivou, uz časne izuzetke. Na tržištu udžbenika je divljaštvo. Nastavni kadar u školama, opet uz časne izuzetke, je katastrofalan. Oba zavoda treba zatvoriti, ne služe svrsi. Naravno, uz istragu svih direktora oba zavoda i svih ministara proteklih 35 godina. Mnogo njih mora u zatvor za uništavanje obrazovanja. Tek kad idejnog tvorca te propasti, Šešelja, stavimo u zatvor, ovoj zemlji ima nade.

  14. Овај текс је чиста срамота. Деца у Аустралији и после завршених 12 разреда (што би код нас било основна и средња школа) нису прочитала ни једног писца који није из једне од чувених „пет очију“ (five eyes) које чине Уједињено Краљевство, Сједињене Државе, Канада, Аустралија и Нови Зеланд. Али баш ни један једини. Географија и историја су такође врло селективне по питању који региони се изучавају.

  15. Nacionalni sadržaji nama Srbima u Srbiji ne smetaju i nemamo sa tim nikakav problem. Tekst je antisrpski i to nam zaista smeta.

  16. E susjedi
    Stvarno ste prjeterali svaku mjeru???
    Najljepši,najpametniji,najlucidniji,najintrigantniji….

  17. Svasta, ako se pogleda trend po komsiluku ne da ima puno nacionalnog nego ima premalo! Ne samo da treba forsirati dosadasnju nacionalnu istoriju nego treba angazovati strucnjake koji ce izmisljati novu, jos impozantniju, ako Albanci mogu sebe da samoproglase za potomke Ilira a Bosnjaci za potomke bogumila, „dobrih bosnjana“ ili kako vec idu te bajke, zasto se i Srbo ne bi ukljucili u tu sportsku disciplinu? A sto se tice ovih koji kritikuju, Beslina i slicnih, koga to zanima, lupetanja dokonih srbofoba podmazana grantovskim parama.

  18. Шта је лоше у националном садржају??? Зар не треба знати своје корене, царства и тешке трагедије, као она у Јасеновцу?! Мало прелистајте уџбенике других државе, “ кашће вам се само”!

  19. Prilikom posete jednoj Evropskoj državi, obilazeći znamenitosti vodič koji je bio zadužen za našu grupu, inače po struci istoričar, u jednom momentu nam je rekao rečenicu koju nikada neću zaboraviti. Ona glasi : Mi —– imamo veliku istoriju, ali vi Srbi imate najveću istoriju na svetu, ali na vašu žalost vi je ne znate.
    Od tada sam počeo da čitam istorijske knjige, od više izvora koje govore o našoj zaista velikoj i stradalnoj istoriji.
    Mi smo narod koji je najviše stradao kroz našu dugu istoriju…… Čitajte i ne dozvolite da vas lažu i obmanjuju….. Naši veliki prijatelji !

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 6. i 7. decembar 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.