United MediaFoto: United Media

I dok na jednoj strani BC Partners, investicioni fond u čijem su vlasništvu i mediji u okviru Junajted medije, odbija da potvrdi stabilno finansiranje medija, sa biznis tačke postavlja se pitanje zašto ovaj investicioni fond negativno odgovara na ponudu menadžerskog otkupa. Ima li u ponašanju ovog investicionog fonda i neubičajenoj praksi tržišnih razloga ili možda nekih drugih u koje su upleteni i ljudi na vlasti u Srbiji?

Kada je početkom godine javnosti saopštena odluka o prodaji kablovskog operatora SBB-a i sportskih prava Sport kluba, BC Partners u čijem se većinskom vlasništvu nalazi nekoliko medija u Srbiji i regionu, saopštio je i da je jedan od narednih planova povlačenje iz zemalja koje nisu članice Evropske unije – što znači i iz Srbije, piše N1.

I to bi biznis logikom investicionih fondova koji obično prodaju svoje investicije posle pet godina zvučalo logično.

Međutim kada je stigla menadžerska ponuda za otkup medija, BC Partners rekao je „ne“.

„Mislim da je više nego očigledno da ovde nije kupovina kompanije da bi se razvijao medijski biznis već baš suprotno – dobijena je dobra cena da bi se taj medijski biznis sputavao i samim tim završile neke političke priče“, navodi Nenad Gujaničić iz brokerkse kuće „Momentum“.

O kakvim se političkim pričama radi, najjasnije je pokazao snimak telefonskog razgovora generalnog direktora Junajted grupe Stena Milera i prvog čoveka Telekoma Vladimira Lučića.

U njemu se saznaje da je smenu direktorke Junajted medije Aleksandre Subotić tražio lično predsednik države, ali da je Miler zatražio još malo vremena kako bi oslabio kompaniju koju vodi.

„Ono što jeste ovde suština problema je taj odgovor da oni to neće da prodaju. Investicioni fond kupuje da bi prepakovao i da bi prodao. Ako to neće sada da urade onda možemo da očekujemo da će biti još nekih prepakivanja i još nekih organizacionih promena ali to sa biznisom nema veze. To čini mi se ima mnogo više veze sa nečim drugim i to sa situacijom i u Srbiji, i situacijom na medijskoj sceni“, navodi urednik Radara Milan Ćulibrk.

Važnu ulogu u tome ima i Telekom Srbija, na čelu sa Vladimirom Lučićem.

„Mi vidimo da je neformalno ta kompanija dobila zadatak da ovlada medijskim poljem i da je tu tanka linija gde se krše ti neki javni interesi odnosno pokreću se neke radnje u interesu partije na vlasti“, navodi Gujaničić.

Partije i predsednika koji kontrolišu najveći deo medijske scene, i koja ne bira načine da eliminiše medije na koje ne može da utiče, a koji kritički izveštavaju.

„Zato što investicioni fond, čija je poslovna logika – kupi jeftino, uradi nešto, prepakuj, prodaj skuplje i zaradi na tome. Kada neće da proda onda tu očito nije samo biznis varijanta nego ima mnogo nekih drugih varijanti“, ističe Ćulibrk.

Gujaničić navodi da smatra da je više nego očigledno da je u pitanju nekakva vrsta vezane trgovine i da primarni motiv ove kupovine, a verovatno i sama cena nije taj teorijski koncept već su posredi nekakvi drugi faktori.

„Odnosno da su se obavezali za neke druge radnje koje naravno nisu javno obelodanili, iz prostog razloga što nije popularno i da nosi neke konsekvence kod njihovih investitora“, navodi.

Upravo njihovi akcionari koji raspolažu sa kapitalom od 50 milijardi dolara mogli bi da stanu na put poslu sa vlašću koji bi mogao da naruši njihovu međunarodnu reputaciju.

Povlači paralelu urednik Radara i sa slučajem Generalštab. Gde se suočen sa kršenjem zakona od strane najviših državnih funkcionera, protivljenja građana i stručne javnosti iz investicije povukao investicioni fond zeta američkog predsednika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari