Pasterizovano mleko kragujevačke mlekare Mladost koja od sredine marta ove godine posluje u sastavu poznate nemačke mlekarske kompanije Meggle, juče je kao što je i bilo najavljeno pojeftinilo za 18 odsto. Litar mleka kragujevačke mlekare u plastičnim kesama od juče u Šumadiji umesto dosadašnjih 65 u zavisnosti od visine trgovačke marže košta od 53 do 55 dinara.
U mlekari Mladost juče su za naš list rekli da se nekim domaćim mlekarskim firmama koje mleko prodaju po sličnim cenama takva cenovna politika isplati, pošto mleku koje proizvode i prodaju dodaju vodu. Kragujevačkoj mlekari se, ističu u Mladosti, aktuelno pojeftinjenje pasterizovanog mleka apsolutno ne isplati pošto je, kako tvrde „procenat vode u njenom mleku nula“, ali je Meggle povukao takav poslovni potez najpre iz marketinških razloga kao i u znak zahvalnosti potrošačima u Kragujevcu i u drugim šumadijskim mestima za dugogodišnju vernost.
Mlekara Mladost je decenijama unazad sve do 2002. kad ju je na aukciji kupio stanoviti „bizmismen“ Goran Ljubičić slovila za jednu od pet najznačajnijih mlekarskih firmi u Srbiji. Od 2002. do 2007. Mladost je od jedne od najuspešnijih domaćih mlekarskih firmi ponajviše zbog neodgovornog i štetočinskog poslovanja novog gazde, dospela do ivice propasti. Kragujevačka mlekara trebalo je, smatraju upućeni, zbog monopolskih ambicija pojedinih inostranih kompanija i fondova da doživi sudbinu nekih istovetnih srpskih firmi koje su nedugo nakon promene vlasničke strukture definitivno propale, ali ju je od nestanka sa poslovne scene spasilo poništenje privatizacije 2007. godine. Posle poništenja privatizacije mlekaru Mladost kupila je beogradska firma Silbo, koja je za dve-tri godine uspela da kragujevačke mlekadžije ponovo vrati među pet najznačajnijih proizvođača mleka i mlečnih proizvoda u Srbiji.
Krajem prošle godine Silbo je kragujevačku mlekaru prodao svom poslovnom partneru nemačkoj mlekarskoj kompaniji Meggle, koja je mlekaru Mladost zvanično preuzela u martu 2011. Kompanija Meggle koja je već prisutna u zemljama u okruženju (Hrvatska, BiH i Albanija) planira da od mlekare Mladost načini jednu od najznačajnijih ne samo domaćih, nego i regionalnih mlekarskih firmi koja će pored Srbije svoje proizvode prodavati i na inostranim tržištima.
– Nemamo precizne podatke o tome koji deo domaćeg tržišta „pokrivamo“. Sigurno je, međutim, da on nije mali, jer se mleko i proizvodi naše mlekare već tri godine posredstvom velikih trgovinskih lanaca kao što su Merkator, Delta, Idea, Metro i drugi, prodaju širom Srbije. Ambicije su nam, međutim, znatno veće i želimo najpre da se pojavimo u zemljama Cefta sporazuma, a u dogledno vreme i na tržištima država Evropske unije – kažu u kragujevačkoj mlekari.
Nezainteresovani za Salford
Meggle nije zainteresovan za kupovinu Salforda, odnosno Imleka iz Subotičke mlekare, saznaje naš list u kragujevačkoj filijali te nemačke kompanije. Nemci su, ističu naši sagovornici, najozbiljnije zainteresovani da u mlekari Mladost i Kragujevcu naprave regionalni centar svoje kompanije za Jugoistočnu Evropu. U prilog ovome i podatak da će samo u ovoj godini u rekonstrukciju pogona, modernizaciju proizvodnog procesa, proširenje kapaciteta i proizvodnog asortimana kragujevačke mlekare da investiraju četiri miliona evra, te da je to, kako najavljuju, tek početak ulaganja. Nemački Meggle osnovan je u drugoj polovini 19. veka i važi za jednu od pet najznačajnijih svetskih mlekarskih kompanija koja ima na desetine svojih firmi u Evropi, Japanu i drugim delovima sveta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


