Foto: PKS/Boban RistićFranšizing predstavlja jedan od najstabilnijih modela rasta i razvoja preduzetništva, ali i poslovni potencijal koji u Srbiji još nije dovoljno iskorišćen, istaknuto je na Međunarodnoj konferenciji franšiznog poslovanja „Od ideje do tržišta – zajedno ka novim prilikama“, održanoj danas u Privrednoj komori Srbije.
Konferencija, koju su zajednički organizovali Privredna komora Srbije i Srpska franšizna asocijacija, okupila je predstavnike nacionalnih franšiznih organizacija, uspešnih franšiznih sistema i stručnjake za poslovni razvoj iz Velike Britanije, Hrvatske, Slovenije, Mađarske, Kanade i Belgije, i drugih zemaLja.
Zamenik predsednika PKS Mihailo Vesović izjavio je da je u Srbiji registrovano 250 franšiznih brendova, 4.500 poslovnih entiteta i oko 30.000 zaposlenih, ali da domaći brendovi čine svega 35 odsto tržišta, što je znatno manje u poređenju sa evropskim prosekom.
Naglasio je da franšizing globalno čini 6,3 odsto svetskog BDP-a, dok se u svetu svakih sedam minuta otvara nova franšiza, a registrovano je oko tri miliona franšiznih jedinica.
„Ovaj koncept može značajno da doprinese razvoju preduzetništva. Ključno je da vlasnici franšiza sarađuju i koriste ovakve konferencije kao priliku za umrežavanje i razmenu znanja“, rekao je Vesović.
Podsetio je da je Srbija postala deo Evropske porodice franšiznih asocijacija, što domaćim kompanijama otvara put ka evropskim standardima i poslovnim praksama.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


