Povećana brzina, a sa njom i troškovi: Da li je brza pruga od Beograda do Subotice opravdana investicija?

Ostavite komentar


  1. Ствари су, на жалост, много горе. Студенти нису погрешили, али је њихова анализа добрим делом теоријска. У пракси све изгледа много, много горе. Инфраструктура се распада, пропусни капацитети чворишта неодговарајући. Кашњења и ванредни догађаји редовни. Теретни саобраћај врше привилеговани приватници са очајним локомотивама које једва да и саме могу да се крећу. Железница никада није била у добром стању, али Вучићева власт је, као и све остало, докусурио и измасакрирао за све (наше) паре.

  2. „povećanje brzine na 200 km/h omogućava da se relacija Beograd–Subotica pređe za oko 70 minuta, što bi u slučaju ograničenja na 160 km/h bilo za 15 do 20 minuta duže. “
    BG-SU … 200km. Vozu brzine 200km/h treba sat vremena a onih 10 min preko je vreme potrebno da krene iz stanice i udje u stanicu. Istih 10 minuta za izlazak/ulazak u stanicu je potrebno i vozu koji ima brzinu 160km/h, tako da je onda razlika i dalje samo 8 minuta a ne 15-20 kako se navodi ovde.

  3. pruga je još jedna skupa politička igračka, deo kineskog projekta luka pirej – centralna evropa, da su naši političari uspeli da ispregovaraju da mi damo zemlju a kinezi plate i grade prugu bilo bi idealno, ovako, mi dali zemlju, višestruko preplatili radove, a mađari tek pre dve godine definitivno odlučili da počnu da rade, dotle su procenjivali isplativost i tvrdili pazar sa kinezima…

  4. Pruga Beograd-Bar je renovirana više puta , poslednji put dugo i opsežno.
    Trenutno stanje je takvo da vrlo ćesto signalizacija iz nekog razloga ne radi (nevreme, poplava, niska temp, visoka temp, palo drvo) i da se u tom slučaju svaki voz zaustavlja na svakom pružnom prelazu. Rampe su dignute, pa ko stane stane. Poslednji put relacija od 30km(Valjevo-Lazarevac) je trajala 90minuta. U voz se više ne možete pouzdati.Tako da je pitanje investicija i u ovu deonicu upitno.

  5. Jabuka kosta 10 dinara,pa se unda ugradi nas troje i konacni prodavac jabuka skace na 120 dinara.

  6. Nigde to nije opravdana investicija. Po tome ni gradsi krevoz ne treba da imamo.

  7. Imamo potpuno izgrađen pravac Beograd-Ruma-Šid. To je pravi koridor K10 (dva koloseka, elektrifikovana itd). Naravno potreban je potpuni remont od Rume do Šida. Sigurno košta manje od Beograd-Budumpešta. Iako u katastrofalnom stanju i dalje se većina saobraćaja obavlja tim pravcem. U taj pravac se ne ulaže zahvaljući radikalsko SPS-ovskoj takođe političkoj odluci, kako bismo naneli što veću štetu Hrvatskoj i Sloveniji. Koliku štetu pričinismo Hrvatskoj i Slovenij i ne znam, ali nama napravismo ogromnu štetu. Radikalska i SPS pamet Srbiji oduvek prave ogromnu štetu.

  8. Sve suva pamet. Gde ste bili 12 godina. Šta ste radili osim što ste zatvarali i prodavali fabrike. Sram vas bilo. Vi ne bi svi zajedno mogli da čuvate dve ovce.

  9. Mislim da bi nam najbolje bilo da se vratimo u kameno doba i da pravimo puteve za Kremenkove dvokolice. Koliko bi tu ušteda bila? kaže:

    Mire

  10. Pa sigurno da nije opravdana, bolje bi bilo da putujemo kaldrmom, kocijama do Subotice !!

  11. Jel moze jedan glupi inzinjer da vam ojasni kako svet funkcionise.problem je nastao jer stotine zastupnika uvoznika iz srbije koji prodajunrazne delove se pobunili gde smo mi tu…da li je neko od vas probao da proda proizvod van te zastupnicke linije nikada e da znate deco sloboda ima cenu da niste robovi al avaj vi volite da kupite kafu grand za 2000 din(do skora 1000) i ta ista grupa monopolista koji vladaju
    pokupe vam pare a vi niste ni svesni…

  12. Ma opste poznata cinjenica da Kinezi pojma nemaju da prave brzu prugu, ipak imaju ne samo najrazvijeniju zeleznicku infrastrukturu na svetu nego i najbrze vozove, a da po Evropi vozovi idu svega 300 km na sat i na kracim relacijama, bas su glupi i jedni i drugi.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 5. decembar 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.