Putevi Srbije: U tunelima Laz i Munjino brdo sprovode se funkcionalna testiranja 1Foto: BETAPHOTO/Predsedništvo Srbije/Dimitrije Goll

U tunelima Laz i Munjino brdo na Koridoru 11, sprovode se funkcionalna testiranja sistema automatskog upravljanja u skladu sa operativnim planom postupanja u slučaju vanrednih događaja, saopštili su iz JP Putevi Srbije.

U saopštenju se navodi da se testiranja sprovode u skladu sa Zakonom o zaštiti od požara, Pravilniku o sadržini i načinu vršenja tehničkog pregleda objekta, sastavu komisije, sadržini predloga komisije o utvrđivanju podobnosti objekta za upotrebu, osmatranju tla i objekta u toku građenja i upotrebe i minimalnim garantnim rokovima za pojedine vrste objekata, Uredbi o uslovima i postupku uspostavljanja režima probnog rada radi odvijanja drumskog saobraćaja na državnim putevima.

„Podsećanja radi, objekat je otvoren za saobraćaj u režimu probnog rada počev od 06. jula 2025. godine i u navedenom periodu ovom deonicom autoputa prošlo je ukupno 650.000 vozila, bez većih vanrednih događaja, odnosno događaja koji su tipični za druge drumske tunele u Republici Srbiji“, navodi se u saopštenju uz napomenu da su sačekali kraj letnje sezone i pad intenziteta saobraćaja da se započnu testiranja, kako bi uticaj na korisnike puta bio sveden na najmanju moguću meru.

Režim probnog rada podrazumeva da se u periodu od najviše 90 dana izvrše sva potrebna testiranja, dokaže funkcionalnost sistema i ishoduju odgovarajuće saglasnosti nadležnih državnih organa.

U periodu delimične obustave, saobraćaj će se kroz tunele Laz i Munjino brdo odvijati dvosmerno kroz jednu tunelsku cev, što predstavlja uobičajeni režim saobraćaja tokom izvođenja radova i redovnih pregleda sigurnosne opreme tunela, zaključuje se u saopštenju Puteva Srbije.

Deonica auto-puta Pakovraće-Požega otvorena puštena je u rad u julu po novoj Uredbi o uslovima i postupku uspostavljanja režima probnog rada radi odvijanja drumskog saobraćaja na državnim putevima. Ova Uredba doneta u decembru prošle godine kojom je uveden probni rad, bez upotrebne dozvole, morala je da bude promenjena 21. juna ne bi li ova deonica, a pre svega tuneli u okviru nje, mogli da budu otvoreni.

Ovom izmenom uredbe je faktički stavljen ad akta pravilnik o bezbednosti saobraćaja u tunelima.

Ovim povodom tada su se oglasili i članovi inicijative Zahtevi inženjera koji su izrazili „duboku zabrinutost“ i „profesionalnu uznemirenost“ povodom otvaranja ove deonice „bez završenih funkcionalnih ispitivanja i bez pribavljene upotrebne dozvole, što predstavlja grubo kršenje Zakona o planiranju i izgradnji“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari