Put bez granica: Da li će Via Karpatija „odvući“ milijarde sa srpskih puteva?

Ostavite komentar


  1. Pa naravno!!!!!Zašto bi čekali na ulaz u Srbiju po ko zna koliko sati a da ne pričam o izlasku iz Srbije,bez obzira da li ulaze u Hr ili Mađarsku.Tamo nema granica !!!!!

  2. ovaj profa izgleda je od onih koji vole satima (danima) da čekaju na granici zato „što je navikao“???!! Pa dok iz Bugarske stigne u Mađarsku ili hrvatski zbog granica sa Srbijom kamion za to vreme stigne do Beča -bez granica. Jedino što će Rumuni svoj deo završiti za 20-tak godina- ako požure???!!!

  3. Kako da ih zadrži kad naši asfaltiraju auto put uvek u julu i avgustu. Kolona je svakog dana po 30km. A čekanje satima na granici da ne pominjem. Polazim od sebe, bolje da vozim dva sata duže nego da čekam 8 sati.

  4. To je zato što smo pod ruskim uticajem i njihovim interesima i odlukom da nećemo u EU i NATO. Jer u tom slučaju ova ekipa ne bi mogla biti na vlasti,nego u zatvoru.

  5. Srbima samo kad bi se reklo da će
    1. Imati jeftinija polovna kola koja će lakše uvoziti sami
    2. Imati jeftiniju belu tehniku
    3. Moći u Grčku, preko turske bez granice i roaminga
    I niiiiošta drugo ne spominjali, bili bi u EU sledeće godine.

    Ali jok… Bolje da vam vlada mafija

  6. Baš bi bilo lepo kada bi kompletan saobraćaj išao tom trasom, na našim putevima ne bi bilo gužve i mnogo manje rizika da se neki umorni stranac zakuca u tebe. Pola milijarde evra od prihoda ne bi trebalo da bude problem za nadoknaditi ozbiljnoj državi, pa čak i tri puta toliko.

  7. Naravno da ce nas zaobici. Ko bi se drndao s nama i sa nasim alavim putarima. Putarine ce tek poskupeti kada Kinezi preuzmu naplatu, a to ce biti kad ustanove da nemamo iz cega da vracamo kredite.

  8. Ajde više vajni stručnjaci ne licitirajte,hoće ili neće.Logika kaže da hoće,ne postoje navike ako postoji lakši način a mnooogo lakši način je bez čekanja na granici.Tako da će promet opasti za nekih 80%
    Nećemo u Nato,tako nam i treba

  9. Nemamo sanse, svi ce nas obici zbog carine ma kojoj cekaju satima. Ako i mi ubrzamo carinu, EU ce namerno usporiti. Samo ludaci mogu da se odluce za put gde celaju satima, karadu im robu, gorivo je znatno skuplje.

  10. Mene fascinira to što cela Rumunija nema 100km autoputa. A zemlja je veličine bivše Jugoslavije.

  11. Sigurno neće nas da čekaju, ima da nas zaobiđu. Čak se i ja radujem izgradnji da ne moram da plaćam harač na našim putevima.

  12. Otici ce na Via Carpatiju 90% vozila koja su u tranzitu kroz Srbiju. Nema granica, nema cekanja i kulometarskih kolona, jeftinija putarina, jeftinije gorivo. Sto znaci da od prijema u EU nema nista u narednih 20 godina.

  13. Neće. Samo istočna Evropa će tuda prolaziti. Dok oni to naprave situacija sa EU će se izmeniti. Bar što se tranzita i carine tiče. Biće kao na naplatnoj rampi ENP.

  14. Jedno je sigurno ova naša drzava je propala, koliko je vodjenja od komunjarskih lopova i neznalica, decenijama dosta je, više ne može jadna. Kraj jer u svim oblastima smo ili ćemo biti zaobiđeni!

  15. Srbija tu ne može ništa dok ne odluči da je EU i šengen strateški cilj drzave.
    Nema te modernizacije puteva ili pojednostavljenja granične procedure sa srpske strane dok EU podiše zid i uvodi nove granične procedure na svojim vanjskim granicama.
    Od ovog meseca se uvodi davanje biometrijskih podataka na EU granicama, što će samo po sebi stvoriti guzve u početku a i posle provjere gde nece se samo davati pasoš na granici nego će da skeniranju lice i otiske da potvrde o kome se radi na njihovoj granici.
    Teretni promet će se strože kontrolirati zbog provođenja sankcija i sprečavanja ilegalne migracije.
    Srbija svojom voljom postaje slepo crevo Evrope.

  16. Moguće je da će se saobraćaj prebaciti na via Karpatiju, a možda i neće. Čitao sam malo o toj ruti. Kroz Rumuniju se ide uglavnom preko visokih i velikih planina. Kod nas se ide po ravnom terenu. Koliko će uzbrdo-nizbrdo varijanta odgovarati špediterima je veliko pitanje. Zamislite kamione sa po 20-30 tona robe koji moraju da se muče uzbrdo, a onda da koče sa tom težinom nizbrdo. Plus krivine.

  17. Navike? Kakva glupa i primitivna argumentacija. Sve stručnjak do stručnjaka. Ali, nije ni čudo kada se zna ko bira i postavlja i kakvi su uslovi da se postane „stručnjak u Srbiji. Ne želim da pišem o ekonomskim i političkim preduslovima i uslovima, ali samo ušteda zbog brzog prolaska granica se meri milijardama, a ako tu dodamo i to što je roba sve vreme u EU, nema dodatnih carinskih formalnosti i troškova, pravna sigurnost…….

  18. Ova naša država Srbija je gotova, kako je vodjenja od komunjarskih lopova i neznalica, decenijama dosta je, više ne može jadna. Kraj jer u svim oblastima smo ili ćemo biti zaobiđeni!

  19. To smo i zaslužili kome smo dozvolili da nas vodi i smislja sta ciniti ili ne ljudima bez vizije drskim bezobraznim lopovima, sve je to zasluženo.Bež te deco odavde!

  20. Evo dobrog primera. Srbija ima samo dva izbora: Evropa ili mafija. Do sada smo, u više od tri decenije, suvereno, radosni i srećni, birali mafiju.
    Pa nam posle svi krivi. Svi na „mrze“ – i komšije, i Evropa, i svet. Ne zavaravjmo se, ni Rsija ni Kina nam nisu prijatelji, nego našli ovce pa šišaju li šišaju, muzu li muzu. Kad ošišaju i izmuzu – šut u d*pe. To je rezultat „mudre“ spoljne politike bagave i lopovske politike srBske.

  21. Ne znam da li će odvući milijarde, ali se radujem što će odvući neispavane gastarbajtere sa naših puteva. (Ostaće nam samo naši bahati vozači)

  22. Iz ovog prostog primera je potpuno jasno da Srbija nikad nece biti deo EU!!!
    Samo ce se ubrzati propadanje i nestajanje srpskog naroda u narednim decenijama… koje je inace zestoko ubrzano sistrmskim unistavamjem poslednjih 13godina
    Najveci mrzitelj srpskog naroda je radikalcic Oskar.
    Ne treba Srbiji veci neprijatelj od radikala

  23. ali, već 10 hiljada godina ljudski rod putuje duž Morave i tako će i da ostane.

  24. Sa ovakvom ceom putarine sigurno hoće. Mozda ako uvedemo zapregu u deo saobraćajnog prevoza srpska sirotinja raja nekad i provoza auto putem. 70% srpske sirotinje dal se provoza par puta godišnje auto pputem

  25. Mislim da uvazeni sagovornici nisu u pravu, iz vise razloga.
    Kada se napravi autoput kroz Rumuniju i dovrsi kroz Bugrsku svi koji idu prema Grckoj i Turskoj ce u vecini izbegavati Srbiju. Primer je obilaznica oko Beograda posle 1-2 godine neopredeljenosti sada dobra polovina ako ne i vecina ide preko nje, kome treba guzva kroz gradsku zonu sa 80km/h.
    Prvo, umesto da iz EU udju u NonEU zemlju pa ponovo u EU, pa ponovo u NonEU(Turska), tj. 3 granice, oni ce jednostavno voziti kroz EU do Turske i prelaziti 1 granicu a u slucaju Grcke nijednu. To je u sezoni usteda od bar 6-8 sati cekanja na Suncu za putnicka vozila i sigurno 2-3 dana za teretna. Cene goriva u Srbiji su vise nego u Rumuniji. Cekanja na naplatnim rampama da se plati u gotovini prolaz su suluda (ali korisna za partije na vlasti da muljaju sa gotovinom) kada svi okolo imaju Vinjete.
    Ovo sto vasi uvazeni sagovornici izjavljuju su smo puste zelje i tesenje samog sebe i drugih. Cime je to izazvano to je tema za analizu.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 6. i 7. decembar 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.